اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کاشان خبر داد

تأسیس اولین دانشگاه خواهران استان اصفهان در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کاشان از تأسیس نخستین واحد دانشگاهی خواهران استان اصفهان در این دانشگاه خبر داد.

تأسیس اولین دانشگاه خواهران استان اصفهان در کاشان

عباس کتابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: امسال برای اولین بار واحد خواهران دانشگاه کاشان به عنوان مجموعه‌ای مستقل فعالیت خود را آغاز کرد و در 6 رشته کارشناسی و سه رشته ارشد دانشجو پذیرش شده است.

وی با اشاره به اینکه واحد خواهران دانشگاه کاشان می‌تواند از مهرماه سال آینده در 9 رشته کارشناسی و 6 رشته کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو  داشته باشد ابراز داشت: در مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی، ادبیات انگلیسی و ادبیات عربی به رشته‌های موجود اضافه می‌شود. 

رئیس دانشگاه کاشان اضافه کرد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته‌های آموزش زبان انگلیسی، روان‌شناسی و علوم اجتماعی گرایش مطالعات فرهنگی به مجموعه رشته‌های مجموعه خواهران این دانشگاه افزوده می‌شود.

کتابی خاطرنشان کرد: سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این است که در هر استان باید یک دانشگاه ویژه خواهران تأسیس شود.

 وی بیان داشت: انتظار می‌رود با حمایت و پشتیبانی مجموعه مدیریت شهرستان این مجموعه به صورت مستقل به عنوان اولین دانشگاه خواهران استان اصفهان در کاشان فعالیت خودش را آغاز کند.

کتابی در ادامه از تأسیس پردیس دانشگاه کاشان خبر داد و گفت: بر اساس ماده 20 برنامه پنجم به دانشگاه اجازه داده شده تا از طریق پردیس دانشگاهی و با مجوزهای وزارت علوم بدون نیاز به کنکور از طریق آزمون خاص و مصاحبه نسبت به پذیرش دانشجو در پردیس دانشگاهی اقدام کند.

رئیس دانشگاه کاشان یادآور شد: پردیس این دانشگاه برای سال جاری مجوز 10 رشته کارشناسی ارشد و سه رشته دکترا را اخذ کرده که تعدادی از این مجوزها بعد از مهرماه سال جاری دریافت شده است.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به 60 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در پردیس دانشگاهی دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند.

کتابی با اشاره به توسعه پردیس دانشگاه کاشان در سال آینده عنوان کرد: پردیس دانشگاه کاشان برای سال آینده در تعدادی از رشته‌ها توسعه قابل توجهی می‌یابد تا جوانانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل هستند در قالب پردیس دانشگاهی و در کنار خانواده خود بدون مشکلات مالی و فرهنگی ادامه تحصیل بدهند.

وی، شهریه سنگین دانشگاه‌های خارج از کشور را مهم‌ترین رویکرد دانشجویان خارج از کشور برای ادامه تحصیل در داخل کشور دانست و گفت: وزارت علوم و دانشگاه کاشان با حمایت از دانشجویان خارج از کشور زمینه ادامه تحصیل در قالب پردیس دانشگاهی، در کنار خانواده و بدون مشکل مالی را فراهم کرده است.

انتهای پیام/2406/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول