اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور خبر داد

ثبت 2424 اختراع در کشور طی نیمه نخست سال جاری

خبرگزاری فارس: معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد کشور از ثبت 2 هزار و 424 اختراع در کشور در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

ثبت 2424 اختراع در کشور طی نیمه نخست سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد تویسرکانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد کشور در طول سال خدمات مختلفی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند در کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود، با اجرای این این قانون بیش از 5 میلیون نفر برای تعیین تکلیف سند خود اقدام کنند.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در ادامه با اشاره به ارائه خدمات الکترونیکی در ثبت اسناد کشور اضافه کرد: این امر کاهش مراجعات مردم به دفاتر این سازمان را موجب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و دعاوی افزود: رئیس قوه قضائیه تاکید بسیاری بر پیشگیری از وقوع جرم دارند و پس از آغاز به کار ریاست جدید این قوه اقدامات مختلفی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم از جمله سازمان ثبت اسناد کشور انجام شد.

تویسرکانی با اشاره به اینکه در حال حاضر توجه ویژه‌ای در سازمان ثبت اسناد در زمینه کاهش دعاوی وجود دارد، افزود: در صورتی که پیشگیری درستی از دعاوی وجود نداشته باشد، موجی از اختلافات و دعاوی به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر قدر که به عامل‌های پیشگیری از جرائم توجه شود، اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از دعاوی موجود در کشور مربوط به معاملات انجام شده است.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور سند برای واحدهای مسکونی مهر افزود: در شش ماهه نخست سال جاری 10 هزار و 885 سند مالکیت در کشور ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه این تعداد صدور سند 137 افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد، اضافه کرد: در نیمه نخست سال گذشته 4 هزار و 500 سند در این بخش صادر شده بود.

تویسرکانی در ادامه با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 424 اختراع در کشور ثبت شده است، اضافه کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول