اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مخترعان جوان کرمانشاهی

کنتور مجهز به سیستم گزارش‌گیری از طریق بارکد اختراع شد

خبرگزاری فارس: مخترعان جوان کرمانشاهی کنتور مجهز به سیستم گزارش‌گیری از طریق بارکد را اختراع کردند.

کنتور مجهز به سیستم گزارش‌گیری از طریق بارکد اختراع شد

غلامرضا مرمریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به اختراع کنتور مجهز به سیستم گزارش‌گیری از طریق بارکد اظهار کرد: با اختراع کنتور مجهز به سیستم گزارش‌گیری از طریق بارکد، خطاهای انسانی رخ داده در امر خواندن کنتورهای آب، برق و گاز کاهش می‌یابد.

مرمریان تصریح کرد: با نصب این دستگاه در کنار کنتور، ماموران کنتورخوان با در دست داشتن دستگاه بارکد‌خوان می‌توانند بدون کوچک‌ترین خطایی اطلاعات مصرفی کنتور را ثبت کنند.

وی افزود: رفع خطای انسانی در ثبت اطلاعات و قرائت کنتور به صورت سهوی و یا عمدی یکی از موارد جدی است که از طریق سیستم HANDHELD رفع می‌شود.

این مخترع جوان کرمانشاهی ادامه داد: این سیستم تمامی اعداد ثبت شده مصرف را که به صورت دیجیتالی در بخش ثبات‌های دیجیتالی ثبت شده است، تبدیل به بارکدهای مشخص می‌کند و مامور کنتور‌خوان با قراردادن دستگاه بارکد‌خوان در مقابل جعبه کنتور، بارکد مورد نظر را در حافظه ذخیره می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از بین رفتن امکان خطای نیروی انسانی در ثبت اطلاعات قرائت کنتور از مهم‌ترین مزایای سیستم مجهز به گزارش‌گیری از طریق بارکد است‌، تصریح کرد: اندازه‌گیری لحظه‌ای و بدون تأخیر، دقت بالا در ورود اطلاعات‌، مستند‌سازی مطلوب اطلاعات فنی، افزایش رضایت مشترکان و اعتماد بیشتر آنان به اندازه‌گیری میزان مصرف از دیگر مزایای این سیستم است.

گفتنی است؛ کنتور مجهز به سیستم گزارش‌گیری از طریق بارکد به شماره 036845 الف/89 در سازمان ثبت اسناد کشور به ثبت رسیده‌ است.

گفتنی است؛ این اختراع کار مشترکی از غلامرضا مرمریان‌، مهندس علیرضا سالکی و رضا خدارحمی و با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری به انجام رسیده است.

انتهای پیام/2700/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول