اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان در گفت‌وگو اختصاصی با فارس

نظارت بر ساخت و سازها باید افزایش یابد / احداث 300 هزار واحد مسکونی مقاوم در کرمان

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: مهندسان، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید نظارت دقیق‌تری بر ساخت و سازها داشته باشند.

نظارت بر ساخت و سازها باید افزایش یابد / احداث 300 هزار واحد مسکونی مقاوم در کرمان

 اسماعیل نجار روز گذشته در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده دهستان کوهپایه کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در زمان وقوع زلزله اخیر کرمان در مسافرت بودم و بلافاصله بعد از اینکه از زلزله مطلع شدم، وضعیت مناطق زلزله‌زده را پیگیری کردم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان استان کرمان ابعاد مختلف بعد از وقوع زلزله اخیر کرمان را بررسی کرده و گزارش‌ها را به من ارسال می‌کردند، عنوان کرد: گزارش‌های مذکور بیانگر این بود که آسیب جدی به مناطق زلزله‌زده وارد نشده است.

نجار تصریح کرد: بعد از برگشتن از سفر وظیفه خود دانستم که بازدیدی را از مناطق زلزله‌زده داشته باشم و هم‌اکنون پس از بازدید از این مناطق گزارش‌های ارسال شده از سوی همکارانم را تأیید می‌کنم.

وی با بیان اینکه آسیبی به واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده کرمان وارد نشده است، افزود: ترک‌خوردگی‌های حاصل از این زلزله نیز مربوط به خانه‌های قدیمی است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان خاطرنشان کرد: تمام مسئولان استان کرمان برای ارائه تسهیلات بازسازی و نوسازی مسکن روستایی به افراد متقاضی در مناطق زلزله‌زده کرمان آمادگی دارند.

نجار افزود: طی دولت‌های نهم و دهم 300 هزار واحد مسکونی در استان کرمان احداث شد که شامل مسکن مهر، نوسازی و بهسازی منازل روستایی و ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده است.

وی تصریح کرد: مردم استان کرمان برای بازسازی و نوسازی منازل مسکونی خود اقدام کنند و هیچ محدودیتی در پرداخت‌ها نداریم.

نجار بیان کرد: امیدواریم حادثه‌ای در استان کرمان روی ندهد، اما باید به این نکته توجه کرد که بهسازی و نوسازی خانه‌های مسکونی میزان خسارت و آلام در حوادث روی داده در سال‌های اخیر را کاهش داده است.

وی ادامه داد: مردم در ساخت و سازها باید ایمن‌سازی را مدنظر قرار دهند و باید بدانیم که اگر یک واحد 80 متری مقاوم بسازیم بهتر از خانه 500 متری بدون رعایت نکات ایمنی است.

نجار تصریح کرد: مسکن، محل زندگی و آسایش است و باید با رعایت نکات ایمنی آرامش را در خانه ایجاد کرد.

وی گفت: از مهندسان تقاضا داریم که در نظارت ساخت و سازها توجه ویژه‌ای داشته باشند و شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نیز نظارت دقیق‌تری بر ساخت و سازها بکنند.

انتهای پیام/80019/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول