اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کنفرانس ملی زلزله و ژئوتکنیک:

ساخت‌وسازها استاندارد لازم را ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس کنفرانس ملی سازه، زلزله و ژئوتکنیک با بیان اینکه درصد قابل توجهی از کسانی که در ساخت و ساز نقش تعیین‌کننده‌ای دارند مهندس نیستند، گفت: به علت عدم بی‌توجهی ساخت‌وسازها استاندارد لازم را ندارند.

ساخت‌وسازها استاندارد لازم را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، سیروس غلام‌پور صبح امروز در دومین کنفرانس ملی سازه، زلزله و ژئوتکنیک که در متل بانک ملی بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: مهندسی عمران یکی از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین رشته‌های مهندسی به عنوان کلید پیشرفت و توسعه پایدار در جوامع بشری محسوب شده و به همین علت بخش قابل توجهی از اعتبارات کشور در بخش‌های عمرانی انجام می‌شود.

وی به توجه به تامین کیفیت ساخت‌وساز تاکید کرد و گفت: عدم توجه کافی به تامین کیفیت مناسب ساخت و ساز به‌ویژه در مقابله با زمین لرزه سبب کاهش عمر مفید ساختمان می‌شود.

رئیس کنفرانس ملی سازه، زلزله و ژئوتکنیک اضافه کرد: از آنجایی‌ که زلزله می‌تواند ظرف چند ثانیه تمام تلاش و سرمایه‌گذاری‌های چند ساله ملی را نابود کند بی‌توجهی به پیشگیری و مقابله با خسارات جانی و مالی می‌تواند یکی از موانع بزرگ توسعه‌یافتگی کشورهای در معرض خطر زمین لرزه محسوب شود.

غلام‌پور به چاره‌اندیشی برای کاهش جبران خسارت تاکید کرد و گفت: چاره‌اندیشی برای کاهش جبران خسارت، خدمات و جذب آمادگی‌های لازم باید مورد توجه سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و مدیران جامعه قرار گیرد.

وی افزود: اگر درصد کمی از هزینه‌های بازسازی زمین لرزه‌ها را به سمت ساختن ساختمان جدید و مقاوم‌سازی و بهسازی ساختمان‌های موجود هدایت کنیم دیگر مجبور به پرداخت هزینه غیرقابل جبران جانی و مالی زمین لرزه‌ها نخواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه درصد قابل توجهی از کسانی که در ساخت و ساز نقش تعیین‌کننده‌ای دارند مهندس نیستند گفت: به علت عدم بی‌توجهی ساخت‌وسازها استاندارد لازم را ندارند.

غلام‌پور در ادامه افزود: در راستای ادای دین فرهیختگان کشور نسبت به ارتقای کیفی ساخت و ساز مؤسسه آموزش عالی پردیسان برای بار دوم کنفرانس ملی سازه، زلزله و ژئوتکنیک را برگزار کرده که این اقدام با استقبال قابل توجهی از پژوهشگران و صاحب‌نظران مواجه شد.

انتهای پیام/86010/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول