به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تزئین شهر از المانهایی که دارای بار علمی ،فرهنگی و مذهبی خوبی است استفاده کرده ایم.
وی ادامه داد: در مناسبتهای مختلف المانهای زیادی را نصب میکنیم و پس از پایان مناسبتها آنها را جمعآوری و به دیگر شهرها ارسال میکنیم.
پژمان افزود: بیشتر المانها جنبه انتزاعی دارد که برخی دارای جنبه انتزاعی رقیقتر و برخی مشکلتر است، در حقیقت هنوز در حوزه کارهای المان و هنری مشکل داریم؛ زیرا هنوز برخی از این المانها با مخاطب نمیتواند ارتباط مؤثری برقرار کند.
پژمان در مورد مشکلات ترافیک اطراف حرم مطهر تصریح کرد: ما نمیتوانیم در برابر یک تقاضای لجامگسیخته خدمات ارائه دهیم ؛شش سال قبل 300 خودرو در این شهر بود، اما امروز به بیش از یک میلیون خودرو افزایش یافته است.
شهردار مشهد با اشاره به مشکلات ترافیکی اطراف حرم مطهر دو راه حل عنوان کرد و ادامه داد: نخست باید با توسعه حمل و نقل عمومی از بار ترافیکی کاسته شود سپس باید مدیریت ترافیک ،کنترل شود و برای رفت و آمدها محدودیت ایجاد شود، این در حالی است که مدیریت ترافیک بر عهده پلیس است و تعیین تکلیف مسئولیتهای ترافیکی بر عهده شهرداری نبوده و نیست.
وی تاکید کرد: ساز و کار موجود درباره موضوعات ترافیکی اطراف حرم مطهر در حال حاضر پاسخگوی مشکلات نیست، البته شهرداری با ایجاد پارکینگ و حمل و نقل عمومی تاکنون فعالیتهای مفیدی در این راستا انجام داده است.
شهردار مشهد در مورد انتقادهایی که برای تبلیغات افتتاح پل کابلی میدان امام حسین(ع) صورت گرفت، خاطر نشان کرد: در مورد کارهای بزرگ ،حائز اهمیت و دارای تکنیکهای پیشرفته که به دست پرتوان فرزندان رشید این مرز و بوم ایجاد میشود، باید تبلیغات صورت بگیرد زیرا سبب آگاهسازی و روحیهدهی به مردم میشود؛ بهترین پل کابلی جهان در پایتخت معنوی ایران احداث شده است و به این مسئله افتخار میکنیم.
پژمان یادآور شد: در قسمتهای مختلف پائین شهر دگرگونیهای حائز اهمیتی رخ داده است؛ بیشترین سالنهای ورزشی ،فرهنگسراها و فضاهای سبز در مناطق پائین شهر صورت گرفته است این در حالی است که شهر مشهد در گذشته دارای یک پارک بزرگ بهنام پارک ملت بود، اما اکنون پارک 90 هکتاری بهار در دست احداث است که تا سه ماه دیگر به بهرهبرداری میرسد.
انتهای پیام/70004/خ/د1000