اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن شرکت‎های ساختمانی گلستان:

پرداختن به مشکلات سازندگان صنعت ساخت‎وساز ضروری است

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن شرکت‎های ساختمانی گلستان گفت: پرداختن به مشکلات سازندگان صنعت ساخت‎وساز به عنوان بازوان اجرایی پروژه‎های عمرانی در راستای حل موثر معضلات از اهمیت والایی برخوردار است.

پرداختن به مشکلات سازندگان صنعت ساخت‎وساز ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسماعیل مقصودلو بعدازظهر امروز در جمع شرکت‎های ساختمانی گلستان اظهار داشت: طرح‎های عمرانی به عنوان زیربنای توسعه و شکوفایی کشور به حساب می‎آیند و در نظام اقتصادی و بودجه‎بندی کشور از اهمیت خاصی برخوردارند.

وی با بیان اینکه طرح‎های عمرانی بخش بزرگی از بودجه کشور را به خود اختصاص می‎دهند، تصریح کرد: متاسفانه در رابطه با اجرای پروژه‎های عمرانی و زیربنایی کشور از مرحله تصمیم، طراحی، تصویب، نحوه اجرا، مناقصه، انتخاب پیمانکار و مشاور، اجرای پروژه، کنترل پروژه، تحویل و در نهایت بهره‎برداری طرح، مشکلات فراوانی پیش روی سه راس مثلث سازندگی کشور اعم از مجریان طرح، پیمانکاران و مشاوران و بهره‎برداران قرار دارد.

دبیر انجمن شرکت‎های ساختمانی گلستان یادآور شد: برآیند همه معضلات در طولانی شدن اجرای پروژه و بعضاً نیمه‎کاره ماندن آنها خود را نشان داده تا جایی که هم‌اکنون تعداد بی‎شماری از پروژه‎ها نیمه‎کاره، تعطیل و یا اصلاً توجیه وجودی خود را از دست داده است.

مقصودلو با بیان اینکه سازندگی در کشور هم‌اکنون با بحران عمیقی روبه‌رو شده است خاطرنشان کرد: تاخیر در اجرای پروژه‎ها و پایین آمدن کیفیت کارها از یکسو و نابسامانی حاکم بر روابط بین عوامل سازندگی از سوی دیگر نشانگر صحت این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه ترکیبی از ماشین‎آلات، دستمزد و مصالح از عوامل تاثیرگذار برای پیمانکاران به شمار می‎رود، تاکید کرد: مشکلات پیمانکاران به حدی رسیده است که بسیاری از پروژه‎ها در آستانه تعطیلی قرار دارند.

دبیر انجمن شرکت‎های ساختمانی گلستان در خصوص افزایش قیمت‌ها و اثرات آن بر قراردادهای مقطوعی متذکر شد: از ابتدای ورود قراردادهای مترمربع زیربنا و سرجمع این نکته اساسی مطرح بود که این قراردادها در صورتی قابلیت اجرا دارند که بستر اقتصادی مناسب و شیب یکنواخت خطی از تورم و افزایش قیمت‎های مصالح و دستمزدها در طول سال حاکم باشد.

مقصودلو با تاکید بر اینکه شروط تامین منابع مالی، نقشه و مشخصات دقیق و بدون تغییرات و برآورد به‎روز اگر محقق نشود مزیت این نوع قراردادها منتفی است یادآور شد: در چنین شرایطی چیزی جز نابودی بخش خصوصی و اجرای پروژه نیمه‎کاره و بی‎کیفیت دربرنخواهد داشت.

انتهای پیام/2307/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول