اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه خراسان:

خط تولید بتن سبک در مشهد راه‌اندازی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان عمران و توسعه خراسان گفت: خط تولید بتن سبک در شهرهای مشهد و بیرجند از سوی آستان قدس رضوی راه‌اندازی شده است.

خط تولید بتن سبک در مشهد راه‌اندازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی عباسی ظهر امروز در نهمین نمایشگاه مسکن و انبوه‌سازان که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: سازمان عمران و توسعه خراسان در سال 1370 با هدف ساخت پروژه‌هایی از جمله مجتمع‌ها و نمازخانه‌های بین‌راهی و مکان‌های استراحت زائران حضرت رضا(ع) در راستای اهداف آستان قدس رضوی جهت ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه تاسیس شده است.

وی بیان کرد: از جمله پروژه‌های مهمی که توسط این شرکت انجام شده، پروژه AT (مرکز تجاری اقتصادی)، پروژه هتل هما، پروژه هتل کوثر و پروژه‌های انبوه‌سازی مسکن مهر گلبهار و مسکن مهر مشهد است.

عباسی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی خط تولید بتن سبک درباره مواد تشکیل‌دهنده بلوک(AAC) هبلکسی گفت: این محصول از ماده سیلیس(70%) ، آهک(15%) ، سیمان(13%) ، و یک بخش بسیار جزئی پودر آلومینیوم که خاصیت حجم‌دهنده‌ای دارد، تشکیل شده است و همه این مواد از داخل کشور تأمین می‌شود.

وی ضمن بیان مزایا و خصوصیات منحصر به فرد محصول بتن سبک(AAC ) نسبت به آجر یادآور شد: بلوک هبلکس نسبت به پنل‌ها و آجرها و بلوک سفالی از قیمت بسیار کمتری برخوردار است که ویژگی منحصر آن سبک‌ کردن وزن ساختمان، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش بار مرده ساختمان، عایق ‌بودن در برابر حرارت و صوت، سهولت در حمل و نقل، مقاوم در برابر آتش‌سوزی، کاهش خسارات انسانی و غیرانسانی در زمان وقوع زلزله، برش در ابعاد و قطعات دلخواه حائز اهمیت است.

عباسی در ادامه افزود: راه‌اندازی این کارخانه در خراسان جنوبی علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از 90 نفر به صورت مستقیم نقش مؤثری در گسترش این صنعت ایفا کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر آستان قدس رضوی اقدام به راه‌اندازی خط تولید در شهرهای بیرجند و مشهد و قرچک و رامین کرده است که بخش عمده‌اش در مشهد مقدس مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/70007/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول