اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری گالیکش:

کارخانه سیمان گالیکش حق و حقوق شهرداری را پرداخت نمی‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرداری گالیکش گفت: کارخانه سیمان پیوند گالیکش حق و حقوق شهرداری را پرداخت نمی‌کند.

کارخانه سیمان گالیکش حق و حقوق شهرداری را پرداخت نمی‌کند

مرتضی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در پاسخ به این سوال که آیا کارخانه سیمان پیوند در محدوده شهر قرار دارد یا خیر اظهار داشت: این کارخانه سیمان که به عنوان شرکت سهامی خاص است و ربطی به دولت ندارد به مقدار 35 هکتار آن یعنی 40 درصد مساحت کارخانه در حریم شهرداری گالیکش قرار دارد اما کارخانه سیمان پیوند گلستان (اسپندار) برخلاف سایر کارخانجات سیمان شهرستان‌های کشور مانند سیمان بجنورد، قزوین شاهرود و ... که به شهرداری عوارضی را پرداخت می‌کنند، عوارضی که به شهرداری پرداخت نمی‌کند که هیچ، بلکه مدیران این کارخانه حاضر نیستند اسم گالیکش روی این کارخانه باشد.

وی تصریح کرد: گرد و غبار و آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی آن به شهروندان گالیکش، روستائیان پایین دست، مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است ولی برای پرداخت عوارض و حق و حقوق قانونی حتی به قانون هم که محکومشان کرده تمکین نمی‌کنند.

سرپرست شهرداری گالیکش در خصوص آلودگی این کارخانه گفت: چطور می‌شود محیط‌زیست کارگاه‌های کوچک، رب‌سازی‌ها، تولیدات لبنی، سنگ‌شکن‌ها، کشتارگاه‌های دام طیور و... را از صنایع آلاینده به شمار می‌آورد ولی کارخانه سیمان به این عظمت را از صنایع آلاینده محسوب نکرد.

امینی اذعان داشت: در صورتی که این کارخانه از صنایع آلاینده محسوب شود نه تنها به شهرداری گالیکش بلکه به کل دهیاری‌های شهرستان که در معرض این آلودگی‌ها هستند نیز باید عوارض پرداخت شود.

وی ادامه داد: اداره محیط‌زیست موظف است در اسفند ماه هر سال کارخانه‌های تولیدی را که صنایع آلاینده هستند یا نیستند را اعلام کند در این رابطه طی نامه‌های مورخ 30.7 و 90 آذر 6 مکاتبه کرده‌ایم ولی هیچ پاسخی از اداره محیط زیست دریافت نکرده‌ایم.

سرپرست شهرداری گالیکش با اشاره به اضافه بنا احداث شده برای محیط این کارخانه افزود: این کارخانه از حد مجوزی که برای ساخت دارد اضافه بنا احداث کرده که موضوع به کمیسیون ماده 100 ارجاع شده که این کمیسیون طی حکمی جریمه این تخلف را 4 میلیارد و 837 میلیون و 429 هزار و 800 ریال اعلام کرده است که مورد اعتراض مدیران این کارخانه قرار گرفت.

امینی اضافه کرد: اعتراض مدیران این کارخانه مورد برسی قرار گرفت و در جلسه تجدید نظر مبلغ جریمه بیش از مبلغی که در ابتدا اعلام شده بود تصویب شد، در ادامه اعتراض مجدد به دیوان عدالت اداری ارجاع در آنجا نیز به نفع شهرداری تأیید و کارخانه محکوم شد.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که در حال حاضر در جایی که افراد تحت پوششی‌های کمیته حضرت امام و قشرهای ضعیف جامعه حق و حقوق شهرداری را نسبت به پرداخت عوارض و جرایم‌ متعلقه می‌پردازند، این غول اقتصادی در گالیکش از قانون هم تمکین ندارد و مسئولان مربوطه کارخانه سیمان می‌گویند حکم تخریب بگیرید.

سرپرست شهرداری گالیکش با اشاره به اینکه اجرای حکم تخریب عقلانی به نظر نمی‌رسد در خصوص وصول این جریمه گفت: موضوع در کمیسیون 77 به عنوان اختلاف بین شهرداری و کارخانه مطرح شد و رأی به مدیران کارخانه ابلاغ شده است و از طریق مراجع ذیربط و اداره ثبت، اسناد و املاک به دنبال توقیف اموال کارخانه و و وصول این مبلغ جریمه هستیم.

انتهای پیام/2307/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول