اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل کارخانه سرب و روی ایران:

فضاسازی مانع تغییر کاربری زمین فعلی کارخانه سرب و روی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل کارخانه سرب و روی ایران فضاسازی انجام شده در مورد آلودگی اطراف کارخانه سرب روی را مانع تغییر کاربری زمین فعلی کارخانه اعلام کرد.

فضاسازی مانع تغییر کاربری زمین فعلی کارخانه سرب و روی می‌شود

محمود معمارنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با ابراز ناخرسندی از فضای ایجاد شده در مورد آلودگی محیط فعلی کارخانه سرب و روی ایران اظهار داشت: اگر این روند ادامه یابد، تغییر کاربردی برنامه‌ریزی شده برای زمین فعلی این کارخانه با مشکل روبه‌رو می‌شود.

وی با اشاره به موضوع ضبط میوه‌های تولید شده در زمین‌‌‌‌های اطراف کارخانه سرب روی توسط تعزیرات افزود: در حال حاضر برخی بدون استناد به منبع معتبر علمی اقدام به انتشار مطالبی در مورد آلودگی‌های موجود در اطراف این کارخانه می‌کنند.

*زمین  کارخانه سرب روی مجوز تغییر کاربری دارد

مدیرعامل کارخانه سرب و روی ایران با بیان اینکه مجوز صادر شده برای تغییر کاربری زمین کارخانه سرب روی برای احداث باغ شهر صادر شده است، تصریح کرد: زمین فعلی کارخانه مجوز تغییر کاربری برای امور گردشگری و احداث باغ شهر دارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد ممنوع بودن احداث باغ شهر در اطراف شهر زنجان گفت: مجوز تغییر کاربری این زمین به این عنوان صادر شده است.

معمارنژاد اضافه کرد: تاکنون محیط زیست و هیچ منبع علمی خاصی آلودگی محیطی کارخانه سرب روی را تایید نکرده‌ است.

وی با ادعای اینکه محیط، هوا و آب اطراف کارخانه سرب روی به صورت مرتب رصد می‌شوند، افزود: هوا توسط محیط زیست تهران به صورت آنلاین رصد می‌شود.

مدیرعامل کارخانه سرب و روی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد میوه‌ها و گیاهان اطراف کارخانه تصریح کرد: آزمایشگاه‌های مختلف در مورد آلودگی میوه و گیاهان تولید شده در اطراف کارخانه با هم اختلاف نظر دارند به طوری که برخی آلودگی آنها را به سرب تایید و برخی رد می‌کنند.

وی در مورد آلودگی آب‌های زیرزمینی اطراف کارخانه سرب روی گفت: تاکنون هیچگونه آلودگی در این مورد اعلام نشده است.

* زمین فعلی کارخانه سرب و روی 800 میلیارد تومان قیمت دارد

معمارنژاد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد زمان انتقال کارخانه سرب روی گفت: آماده‌سازی زمین در اختیار قرار گرفته برای انتقال کارخانه و فروش زمین فعلی دو موضوعی هستند که با انتقال کارخانه رابطه مستقیم دارند.

وی قیمت زمین فعلی کارخانه را در حدود 800 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی اقتصاد، این رقم بسیار قابل توجه است.

مدیرعامل کارخانه سرب و روی ایران در پاسخ به اظهار تردید خبرنگار فارس برای فروش زمین فعلی کارخانه تاکید کرد: اگر فضاسازی نشود این زمین به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/73004/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول