اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ترویج فرهنگ ازدواج

15 واحد مسکونی در همدان وقف ازدواج شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج، 15 واحد مسکونی در همدان وقف ازدواج شد.

15 واحد مسکونی در همدان وقف ازدواج شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی ظهر امروز در کارگروه خیرین ازدواج با بیان اینکه اگر بحث ازدواج به معنای واقعی‌اش در جامعه محقق شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد، اظهار کرد: تحقق این هدف نیاز به فرهنگسازی در ابعاد مختلف جامعه دارد که در صورت توجه، ثمرات آن مترتب می‌شود.

وی با اشاره به آثار و برکات وقف در عرصه‌های مختلف نیز عنوان کرد: وقف چشمه‌ای جاری است، اما از آن جا که این مهم در زمینه ازدواج آن طور که باید فرهنگسازی نشده، در همدان موقوفه‌ای برای ازدواج نداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: در همدان موقوفه‌ای داریم که سالانه درآمدی میلیاردی دارد که اگر با نیت ازدواج وقف شده بود، بسیاری از مشکلات با درآمد آن حل می‌شد.

وی ضمن اعلام امادگی در راستای تجلیل از خیران عرصه ازدواج در همدان نیز گفت: 15 واحد منزل مسکونی در اختیار سازمان ورزش و جوانان استان قرار می‌دهیم تا در راستای ترویج ازدواج آسان در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز بر لزوم همگامی کارشناسان دستگاه‌های مختلف در راستای شناسایی خیران ازدواج در همدان تأکید کرد و گفت: هدف بر این است که با شناسایی این افراد در برنامه‌های صدا و سیما نیز معرفی خواهند شد.

سید مهدی حجازی بر لزوم جمع‌آوری آمار مجردان و متأهلان استان همدان توسط ادارات و دستگاه‌های مرتبط تأکید کرد و گفت: بحث فرهنگسازی در زمینه باید از ادارات و دستگاه‌های مختلف آغاز شود که بر این اساس سالن‌ها و ظرفیت‌های موجود ادارات مختلف نیز باید در اختیار امر ازدواج قرار گیرد.

وی در پایان سخنانش بر لزوم عضویت رئیس شورای شهر و آموزش و پرورش در کارگروه ازدواج استان نیز صحه گذاشت.

انتهای پیام/89004/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول