اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی:

ازدواج فامیلی در استان‌های مذهبی بیشتر است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: در استان‌های مذهبی ازدواج فامیلی بیشتری نسبت به سایر استان‌ها به چشم می‌خورد.

ازدواج فامیلی در استان‌های مذهبی بیشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، سعید قاضی‌مغربی در مراسم افتتاح مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک پزشکی جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: پس از آغاز به کار مرکز درمان ناباروری و آزمایشگاه و مرکز ژنتیک پزشکی در اردبیل، ما آماده راه‌اندازی مرکز پیشگیری و درمان سرطان گوارش در استان اردبیل هستیم که تحقق این مهم حمایت مسئولان را می‌طلبد.

وی از جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی یاد کرد و افزود: جهاد دانشگاهی هر کجا گام گذاشته منشأ خیر و برکت بوده است.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی تصریح کرد: همت کردیم از جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در راستای توسعه همه‌جانبه حمایت کنیم و در این مدت هم هر کاری از دستمان برآمده در این راستا انجام داده‌ایم و تمام تلاش مسئولان واحد استان اردبیل نیز توسعه واحد و ارائه خدمات به مردم بوده است.

قاضی‌مغربی راه‌اندازی مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک جهاد دانشگاهی را موفقیت خوبی در استان اعلام کرد و گفت: این مرکز در راستای تکمیل حلقه خدمات مرکز درمان ناباروری توسط واحد استان اردبیل به مردم استان راه‌اندازی شده‌ چرا که ارائه خدمات درمان به خانواده در راستای فرزنددار کردن آن تنها خدمت به یک خانواده نیست بلکه ارائه خدمات به یک خاندان است.

وی یادآور شد: در استان‌های مذهبی ازدواج فامیلی بیشتری نسبت به سایر استان‌ها به چشم می‌خورد.

این مسئول ادامه داد: ایجاد مرکز خدمات درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل با یک حرکت کوچک آغاز شد و امروز شاهد مراجعه 2 هزار نفر به این مرکز هستیم که این تعداد مراجعه در این مدت کوتاه نشان از اهمیت و نیاز این استان به این خدمات دارد.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با ابراز امیدواری در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر توسط این مرکز به مردم استان، اظهار کرد: امیدواریم این مرکز منشأ خیر و برکت برای مردم استان اردبیل و بیماران مراجعه‌کننده از کشورهای همسایه باشد.

وی تصریح کرد: باور ما این است که این مرکز برای آینده پاسخگو نخواهد بود و اطمینان داریم افق‌های بزرگتری برای این مهم برنامه‌ریزی شده است.

قاضی‌مغربی خواستار جذب خیرین در ساخت و حمایت از مراکز درمانی در استان شد و ابراز داشت: مسئولان استان باید در این مورد به طور جدی وارد شوند چرا که خیرین در استان اردبیل کم نیستند و می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب، کار نیک خیرین را به سمت سلامت جامعه سوق داد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی ادامه داد: باید بهداشت روانی و جسمی دانش‌‌آموزان نیز مورد توجه قرار گیرد که مقدمه آن گسترش مراکز خدمات درمان و پیشگیری است.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز جامع درمان و پیشگیری سرطان گوارش خبر داد و افزود: ما آمادگی داریم با توجه به اینکه آمار سرطان گوارش در استان اردبیل از نرم کشوری بیشتر است در استان اردبیل نمایندگی آن را راه‌‌اندازی کنیم و با توجه به اینکه حدود 80 درصد بودجه جهاد دانشگاهی توسط خود این نهاد تامین می‌شود، از امام جمعه، استاندار اردبیل، مسئولان و مدیران استانی انتظار داریم در این راستا جهاد دانشگاهی را حمایت کرده و در راستای جذب خیرین برای حمایت از این مهم تلاش کنند.  

در پایان این مراسم مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک پزشکی جهاد دانشگاهی اردبیل، با 180 میلیون تومان هزینه و با اشتغالزایی پنج نفر افتتاح شد.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول