اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف ملایر خبر داد

کمک 2 میلیارد ریالی اوقاف ملایر به دبیرستان موقوفه سیفیه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از کمک 2 میلیارد ریالی اوقاف این شهرستان به دبیرستان موقوفه نمونه دولتی سیفیه ملایر خبر داد.

کمک 2 میلیارد ریالی اوقاف ملایر به دبیرستان موقوفه سیفیه

حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه از سال 89 تا کنون مبلغ 2 میلیارد ریال از طرف اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر در راستای عمل به نیت واقف خیراندیش مرحوم سیف‌الدوله برای این مدرسه هزینه شده است، اظهار داشت: 141 میلیون تومان آن در سه ماهه نخست سال 91 انجام شده است.

به گفته وی، دانش‌آموزان برای تحصیل در این مدرسه با توجه به نیت واقف هیچ‌گونه هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه عرصه و اعیان این مدرسه موقوفه سیف‌الدوله است، افزود: دانش آموزانی از بخش مرکزی ملایر، سامن، زند و جوکار در این مدرسه مشغول تحصیل علم هستند.

وی با بیان اینکه این مدرسه کاملاً هوشمندسازی شده، تصریح کرد: 16 کلاس درس و سالن چندمنظوره در این دبیرستان مجهز به دیتا پروژکتور، کامپیوتر و کتابخانه و آزمایشگاه هوشمند است.

زین‌العابدینی با اشاره به اینکه بنای اولیه این دبیرستان شبانه‌روزی مربوط به 90 سال پیش بوده و در سال 1364 بازسازی شده است، تصریح کرد: امسال 96 نفر از دانش‌آموزان مدرسه سیفیه در کنکور سراسری در رشته‌های پزشکی و مهندسی در دانشگاه‌های معتبر کشور قبول شده‌اند.

وی در ادامه گفت: 422 دانش‌آموز در مقاطع مختلف در این دبیرستان شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در پایان سخنانش به فعالیت گسترده دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلفی چون هنری، فرهنگی و علمی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: 12 نفر از دانش‌آموزان به المپیاد علمی از این مدرسه راه یافتند.

انتهای پیام/89004/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول