اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف خبر داد

حضور برگزیدگان مسابقات قرآنی و ابتهال در مرحله کشوری

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از حضور برگزیدگان مسابقات قرآنی و ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم استان اردبیل در سطح ملی خبر داد.

حضور برگزیدگان مسابقات قرآنی و ابتهال در مرحله کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حمیدرضا میرزایی عصر امروز در جریان برگزاری مسابقات سی و پنجمین دوره اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم که در مسجد قدس اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: بعد از مرحله شهرستانی شاهد رقابت بیش از 38 نفر در مرحله استانی این مسابقات هستیم که از بین آنها نفرات منتخب در هر رشته به مسابقات کشوری راه می‌یابند.

وی با یادآوری اینکه از 10 شهرستان استان برگزیدگان با هم رقابتی نفس‌گیر داشته‌اند، تصریح کرد: ‌19 نفر در گروه سنی زیر 16 سال و بیش از 24 نفر در گروه سنی بالای 16 سال حضور یافته بودند که در رشته‌های مختلف به رقابت پرداختند.

میرزایی به حضور پنج گروه تواشیح و سه گروه همخوانی خواهران در این دوره از رقابت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: منتخبان این مسابقات در بهمن ماه حضوری گسترده و موفق در حوزه کشوری خواهند داشت که انتظار می‌رود این روند با قوت و قدرت در سطوح بالاتر ادامه پیدا کند.

این مسئول از قرآن به عنوان کتاب سراسر نور و رحمت و بصیرت‌افزایی یاد کرد و بیان داشت: نور قرآن نور هدایتگری است که بشریت را از جهل و ظلمت به سمت حقیقت اشیا و موجودات سوق می‌دهد.

در پایان این مسابقات در بخش اذان اکبر داوری از اردبیل و محمد نوری از پارس‌آباد اول و دوم شدند و در بخش ابتهال نیز پیمان کاظمی از اردبیل و زینب رضایی از پارس‌آباد در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند.

در گروه تواشیح نیز گروه مشکات از اردبیل و همچنین گروه تواشیح خواهران پارس‌آباد عناوین برتر را کسب کردند.

قرآن جامعیت خود را جاودانه ساخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در جریان برگزاری مسابقات قرآن و عترت اساتید و دانشجویان این دانشگاه خاطرنشان کرد: قرآن کریم جامعیت خود را حفظ کرده و برای همیشه این جامعیت می‌تواند هدایتگر باشد.

فرشید سلیمی با یادآوری اینکه گرایش به قرآن و مبانی آن افراد جامعه را نسبت به هم مهربان‌تر می‌کند، اضافه کرد: قرآن نور هدایتی است که سرپیچی از آن بشریت را به ظلمت می‌کشاند.

وی به برگزاری مسابقه قرآن و عترت دانشجویی و اساتید اشاره کرد و ادامه داد: شرکت‌کنندگان در 10 رشته نظیر تفسیر، ترجمه قرآن کریم، زندگی ائمه معصومین، ترجمه نهج‌البلاغه، احکام و ... به رقابت می‌پردازند.

سلیمی با یادآوری اینکه موضوعات رقابتی شامل تفسیر قرآن کریم با ویژگی‌های برجسته، ترجمه نهج‌البلاغه با مفاهیم ارزشی، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، بیان احکام دینی و سیر و سلوک در زندگی ائمه اطهار است که می‌تواند به معرفت و روشنگری بیشتر کمک کند.

وی گفت: ‌برگزیدگان این آزمون به مسابقات منطقه‌ای و کشوری راه می‌یابند تا در هجدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان و سیزدهمین دوره اساتید دانشگاه آزاد حضور پیدا کنند که در این رقابت بیش از یک‌هزار و 500 نفر با هم رقابت داشتند.

انتهای پیام/62001/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول