اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش اصفهان:

مدارس تخصصی قرآن در تمام دوره‌های تحصیلی راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدارس تخصصی قرآن باید برای تمام دانش‌آموزان موجود در مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه نیز راه‌اندازی شود.

مدارس تخصصی قرآن در تمام دوره‌های تحصیلی راه‌اندازی شود

سید جواد پور‌حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره اینکه از ابتدای سال تحصیلی جدید 90 مدرسه تخصصی قرآن در سطح استان اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: البته این مدارس در حال حاضر در دوره ابتدایی راه‌اندازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های این مدارس به صورت تکمیلی برای دانش‌آموزان پایه‌های نخست، دوم و سوم دوره ابتدایی اجرا می‌شود، افزود: با راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن یک رویکرد قرآنی بر روی نظام آموزشی استان حاکم شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: رویکرد قرآنی ایجاد شده در نظام آموزشی راهکاری برای تربیت دینی دانش‌آموزان است و دانش‌آموزان باید در مقابل تمام تهدید‌ها و فرقه‌های انحرافی ایجاد شده توسط دشمنان بیمه شوند.

وی با تاکید بر اینکه مدارس تخصصی قرآن باید برای تمام دانش‌آموزان موجود در مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه نیز راه‌اندازی شود، اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید تنها دانش‌آموزان دوره ابتدایی به صورت پایلوت زیر پوشش آموزش‌های مدارس تخصصی قرآن قرار گرفته‌اند.

پور‌حسینی تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش استان از ظرفیت‌های چهره‌های قرآنی فعال در سطح استان در راستای ارائه آموزش‌های قرآنی به دانش‌آموزان استفاده کرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا درصدد توسعه مدارس تخصصی قرآن در سطح استان هستید یا خیر، ادامه داد: راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن امسال برای نخستین بار در وزارت‌خانه آموزش و پرورش صورت گرفته است و در پایان سال تحصیلی جدید باید عملکرد این مدارس مورد ارزیابی قرار بگیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های قانون راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن در هر دوره تحصیلی با هیچ مشکلی مواجه نیست و این مدارس در دوره متوسطه و راهنمایی نیز قابل شکل‌گیری است.

وی اظهار کرد: نتایج و عملکرد مدارس تخصصی قرآن در دوره ابتدایی باید ارزیابی شود و در صورت مطلوب بودن عملکرد این مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان گسترش مدارس تخصصی قرآن را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول