اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

حمل 6 میلیون تن بار در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از حمل 6 میلیون و 250 هزار تن بار از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

حمل 6 میلیون تن بار در گیلان

جلال فتوره‌‌چی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود 160 شرکت حمل بار در گیلان اظهار کرد: بندر انزلی با 64 شرکت رتبه نخست تعداد شرکت‌های حمل بار در استان را دارد.

وی رشت را با تعداد 30 شرکت حمل بار در جایگاه دوم اعلام کرد و افزود: رودبار با تعداد 14 شرکت حمل بار در رتبه سوم است.

فتوره‌چی با بیان اینکه شهرهای رشت، بندر انزلی، رضوانشهر، تالش، آستارا، لاهیجان، آستانه اشرفیه، سیاهکل و لنگرود دارای شرکت‌های حمل بار هستند، تصریح کرد: شرکت‌های حمل بار در شهرهای لنگرود، املش، رودسر، رودبار، فومن، صومعه‌سرا، ماسال و شفت فعالیت دارند.

به گفته معاون حمل و نقل و پایانه‌های گیلان 4 هزار و 526 وسیله نقلیه مسئولیت حمل بار در استان را به عهده دارند.

وی به تردد 423 هزار دستگاه وسیله نقلیه باری از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: بالغ بر 6 میلیون و 250 هزار تن بار در مدت مذکور در استان جابه‌جا شده است.

این مسئول بندر انزلی، رشت و رودبار را از مراکز عمده حمل و نقل کالای گیلان برشمرد و اذعان کرد: شمش آهن، آهن‌آلات، سیمان، میلگرد، ورق آهنی، بنزین و چوب بیشترین کالای حمل شده از ابتدای سال جاری تاکنون در استان است.

فتوره‌چی همچنین از جابه‌جایی 3 میلیون و 990 هزار و 529 نفر مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان خبر داد و اضافه کرد: رشت با جابه‌جایی 2 میلیون و 337 هزار و 790 نفر مسافر رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به افزایش 3 درصدی جابه‌جایی مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان، یادآور شد: سال گذشته در مدت مذکور 3 میلیون و 866 هزار و 878 نفر مسافر در گیلان جابه‌جا شدند.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول