اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

برگزاری 35 ویژه برنامه حمل و نقلی در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون اداری، مالی و برنامه‌ریزی حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از برگزاری 35 ویژه برنامه حمل و نقل هم‌زمان با 26 آذر جاری در استان خبر داد.

برگزاری 35 ویژه برنامه حمل و نقلی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی حدادی عصر چهارشنبه در ششمین نشست ستاد بزرگداشت روز حمل و نقل و رانندگان گیلان با تاکید بر تکریم فعالان این بخش، اظهار کرد: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور تکریم شغل رانندگی یکی از مشاغل سخت و تاثیرگذار در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری کشور، 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه حدود 30 هزار نفر در حمل و نقل جاده‌ای گیلان فعالیت می‌کنند، افزود: 261 شرکت حمل و نقل جاده‌ای در قالب شرکت ‌تعاونی و موسسه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به ویژگی‌های صنعت حمل و نقل این استان، گفت: گیلان به دلیل شرایط منحصر به‌فرد حمل و نقلی از جمله وجود مرز زمینی و دریایی، واقع شدن در مسیر کریدور شمال‌ جنوب، موقعیت توریستی و گردشگری، تراکم نسبی جمعیت، نزدیکی شهرها و روستاها و تراکم شهرها از موقعیت ویژه و ممتازی در بخش حمل و نقل برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه بخش حمل و نقل جاده‌ای گیلان از سه زیربخش حمل و نقل کالا، مسافر و بین‌المللی تشکیل شده است، تصریح کرد: حمل و نقل جاده‌ای محور توسعه پایدار گیلان است.

وی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت 26 آذر، روز حمل و نقل و رانندگان در اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان تشکیل شده است، افزود: ریاست این ستاد با مدیر کل و دبیری ستاد با معاون برنامه‌ریزی اداره کل حمل و نقل بوده و مسئولان اداره‌ها، نمایندگی‌ها و کانون‌های صنفی در آن عضو هستند.

حدادی با اشاره به اشتغال‌زایی صنعت حمل و نقل جاده‌ای گیلان، ابراز کرد: سرمایه و نیروی کار از مهم‌ترین عوامل رسیدن به رشد و توسعه پایدار در بخش حمل و نقل محسوب می‌شوند که باید بستر لازم برای فعالیت افراد در این بخش فراهم شود.

وی، تجلیل از رانندگان نمونه شهرستانی و استانی، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری بزرگداشت 26 آذر، سرکشی از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر حمل و نقل استان، برگزاری نشست خبری مدیر کل، حضور در نماز جمعه و ... را از مهم‌ترین برنامه‌های روز حمل و نقل و رانندگان برشمرد.

معاون اداری مدیر کل حمل و نقل گیلان با بیان اینکه رانندگان یکی از اهرم‌های اصلی چرخه حمل و نقل جاده‌ای نقش مهمی در روند حرکتی این بخش دارند، متذکر شد: دارندگان گواهینامه رانندگی معتبر و مناسب با وسیله ‌نقلیه عمومی بین‌شهری با گذراندن آموزش‌های بدو خدمت و گزینش حرفه‌ای، دارای مجوز فعالیت رانندگی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صادر باشد.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم در اقتصاد کشور است، تصریح کرد: آموزش رانندگان رکن اصلی در چرخه حمل و نقل از اهداف مهم است که باید توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش فارس، در نشست مذکور پس از بحث و تبادل نظر، ویژه‌برنامه‌های 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان به تصویب رسید.

انتهای پیام/2300/ق/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول