اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل گیلان خبر داد

اجرای طرح صدور آنلاین بارنامه حمل و نقل کالا در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از اجرای طرح صدور بارنامه برخط (آنلاین) ویژه حمل و نقل کالا در استان خبر داد.

اجرای طرح صدور آنلاین بارنامه حمل و نقل کالا در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور عصر امروز در نشست کمیته حمل  و نقل کالا با اشاره به اجرای طرح صدور بارنامه برخط (آنلاین) اظهار کرد: تهیه بانک اطلاعاتی به‌روز از اطلاعات مندرج در بارنامه نظیر مشخصات راننده، بارگیر، نوع بار، تناژ، مبدا، مقصد و ... از اهداف عمده این بارنامه است.

وی در باره مزایای اجرای طرح مذکور گفت: امکان اطلاع از اطلاعات و مشخصات مندرج در بارنامه، تهیه بانک اطلاعاتی جامع و به‌روز، جلوگیری از امکان تخلف در امر صدور بارنامه، افزایش امنیت بارنامه و مسیر حمل بار، اعمال عدم صدور بارنامه برای رانندگان خاطی و غیر فعال شدن کارت هوشمند آنها، امکان ردیابی کالای حمل شده از مبدا تا مقصد و کاهش چشمگیر قاچاق کالا مهم‌ترین مزایای اجرای طرح مذکور است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با تشریح کارایی بارنامه برخط (آنلاین) افزود: در بارنامه‌ای که به صورت برخط یا آنلاین صادر می‌شود مشخصات راننده، کامیون، کالای بارگیری شده، زمان بارگیری، محل بارگیری، مقصد و تمام مشخصات مربوط با راننده، کامیون و کالا در آن ثبت شده و در سراسر مرکز حمل بار کشوری قابل رویت است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط آنلاین سرور شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالای سراسر کشور با یکدیگر موجب شناسایی رانندگانی که مرتکب تخلف شده و دارای پرونده محرومیت از فعالیت هستند، می‌شود و از صدور بارنامه برای اینگونه رانندگان جلوگیری به عمل می‌آید.

علیپور با اشاره به برگزاری دوره آموزشی چهار روزه طرح مذکور با حضور 320 نفر از مدیران و متصدیان شرکت‌های حمل و نقل کالای استان، از کارشناسان کمیته حمل و نقل کالا خواست بر نحوه اجرای مطلوب طرح صدور بارنامه برخط (آنلاین) نظارت داشته باشند.

به گفته وی گیلان دارای 160 شرکت حمل و نقل کالا است.

انتهای پیام/2300/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول