اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تامین اعتبارات

طرح آبرسانی سودجان سال 92 بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود درصورت تامین اعتبار سال آینده طرح بزرگ آبرسانی سودجان به بهره‌برداری برسد.

طرح آبرسانی سودجان سال 92 بهره‌برداری می‎شود

صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت استان چهارمحال و بختیاری از حیث داشتن اراضی کشاورزی مستعد اجرای طرح‌های آبی برای توسعه و تولید در این بخش ضروری است.

وی عنوان کرد: اجرای طرح‌های آبرسانی در افزایش راندمان تولید نقش مهمی دارد که باید مدنظر مسئولان قرار بگیرد.

نیازی هدف از اجرای این طرح‌ها را استفاده بهینه از منابع آب و خاک منطقه، افزایش تولیدات و توسعه کشاورزی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر طرح آبرسانی سودجان از توابع شهرستان شهرکرد در دست اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون 210 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده، افزود: با اجرای این طرح 2 هزار و 300 هکتار از اراضی سودجان تحت پوشش قرار می‎گیرد.

این مسئول میزان آبدهی این طرح را یک هزار و 200 لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود درصورت تامین اعتبار سال آینده این طرح بزرگ به بهره برداری برسد.

نیازی اجرای طرح آبرسانی افسر آباد را از دیگر طرح‌های آبرسانی در دست اجرایی این سازمان برشمرد و اضافه کرد: تاکنون 21 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

وی ابراز داشت: با اجرای این طرح 300 هکتار از اراضی تحت پوشش قرار می‌گیرد و برای 120 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان آبدهی این طرح را 160 لیتر بر ثانیه برشمرد و اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار لازم سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول