اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب

مشکلات آبرسانی طرح محرم به لامرد بررسی شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب، مشکلات آب‌رسانی طرح محرم به شهرستان لامرد مورد بررسی قرار گرفت.

مشکلات آبرسانی طرح محرم به لامرد بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، پیش از ظهر امروز با سفر معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب به شهرستان لامرد مشکلات آب‌رسانی از طریق طرح محرم به این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای سفر حسین بنکداری به شهرستان لامرد بازدید از ایستگاه شماره یک پمپاژ طرح آب‌رسانی محرم با حضور سید موسی موسوی نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر، مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان فارس، محمود صفری فرماندار شهرستان لامرد و جمعی دیگر از مسئولان محلی این شهرستان انجام شد و مشکلات موجود در این ایستگاه مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه، جلسه‌ای نیز به منظور رفع سریع مشکلات آبرسانی در شهرستان لامرد برگزار شد.

معاون‌ برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب در پایان این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: با توجه به مشکل خشکسالی‌های اخیر که در جنوب کشور وجود دارد به طور طبیعی در مناطق کم‌بارش، مشکل کم‌آبی به شکل چشم‌گیری در حال افزایش است.

وی افزود: در جلسه امروز که با حضور مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان فارس و شهرستان لامرد برگزار شد مصوبات بسیار خوبی داشتیم که در آینده نه چندان دور شاهد رفع برخی از مشکلات در حوزه آب‌رسانی شهرستان لامرد خواهیم بود.

حسین بنکداری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در لامرد مبنی بر اینکه سهمیه اختصاص یافته به شهرستان‌ لامرد از طریق خط انتقال آب طرح محرم 300 لیتر بر ثانیه بوده اما هم‌اکنون 100 لیتر بیشتر نیست، گفت: آبرسانی در طرح محرم از طریق سد کوثر صورت می‌گیرد که در فاصله 550 کیلومتری شهرستان لامرد قرار دارد و این خط یکی از برکات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی بوده که تحول عظیمی در منطقه ایجاد کرده است.

این مسئول اضافه کرد: در بازدید امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که بخشی از خط طرح آب‌رسانی محرم نیاز به اصلاح دارد و مقرر شده است توسط شرکت آب و فاضلاب استان فارس اصلاح شود.

وی ادامه داد: بخشی از این طرح نیز مرتبط با استان دیگری است که در شرکت مهندسی آب و فاضلاب مدیریت شده و به طور یقین مشکل کمبود آب که در شهرستان لامرد وجود دارد با تخصیص بهتر و مناسب‌تر از طریق خط آب‌رسانی محرم حل می‌شود.

بنکداری به احداث آب شیرین‌‌کن‌های دریا توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب نیز اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه‌های بسیار مهم که در دستور کار شرکت مهندسی آب و فاضلاب قرار گرفته و مطالعات آن در حال انجام بوده و مراحل پایانی خود را طی می‌کند، بررسی وضعیت استفاده از آب شیرین‌کن به شهرهای حاشیه خلیج فارس در شعاع 110 کیلومتری است که محدوده شهرستان‌های لامرد و مهر و بخشی از استان فارس در این محدوده قرار دارند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب تصریح کرد: منابع آب دریا به عنوان یک منبع اتمام‌ناپذیر شناخته می‌شود و در حال حاضر در بیش از 50 نقطه آب شیرین‌کن‌های مختلف نصب شده و یا در حال بهره‌برداری است و به یقین با احداث دیگر آب شیرین‌کن‌ها شاهد تحول بزرگی در مناطق جنوبی کشور شده و مشکلات بسیاری از مناطق حل می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به خشکسالی‌هایی که طی سال‌های اخیر در کشور به وجود آمده است ابراز داشت: امروز نیازمند آن هستیم که تغییر اساسی در الگو‌های مصرف و در کنار آن مدیریت تقاضا در سایر منابع و منافع که به وزارت نیرو و مردم با می‌گردد انجام شود.

بنکداری خاطرنشان کرد: از آن جایی که آب به عنوان یک نیاز ضروری و حیاتی در تمام جوامع بشری مطرح بوده است و با توجه به سرانه بالایی که در فارس وجود دارد و محدودیت‌های منابع آبی، از تمام مردم این استان در خواست می‌کنم ما را با اصلاح الگو و کاهش اضافی مصرف یاری دهند.

این مسئول ادامه داد: به طور یقین اگر مصرف آب کاهش یابد، بسیاری از مشکلات آب‌رسانی به نقاط مختلف استان فارس حل می‌شود.

انتهای پیام/2448/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول