اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر مطرح کرد

فرسودگی شبکه آبرسانی بوشهر/ هفته‌ای 2 تا 3 شکستگی در لوله‌های آب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر با اشاره به اینکه شبکه آبرسانی شهرهای استان فرسوده است، گفت: استان بوشهر در طول هفته 2 تا 3 بار شاهد شکستگی لوله‌های شبکه توزیع آب است که مشکلاتی برای آبرسانی مطلوب ایجاد می‌کند.

فرسودگی شبکه آبرسانی بوشهر/ هفته‌ای 2 تا 3 شکستگی در لوله‌های آب

محسن درفشان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 89 استان بوشهر روزانه با 40 هزار مترمکعب کمبود آب روبه‌رو بود که با بازسازی تصفیه‌خانه بوشیگان روزانه 20 هزار متر مکعب به ظرفیت این تصفیه خانه افزوده شد و کمبود آب به 20 هزار متر مکعب رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه صدور مجوزهای لازم ایجاد آب شیرین‌کن در مناطق ساحلی امکانپذیر شد گفت: با مجوزهای صادره مقرر شد در شهرهای نوار ساحلی این تاسیسات از طریق بخش خصوصی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تولید پایدار با کیفیت و تولید ثابت از مزیت‌های تاسیسات آب شیرین‌کن هستند، گفت: در زمان بحرانی تاسیسات آب شیرین‌کن، نقش مهم و اساسی در تامین آب شرب مردم خواهند داشت.

درفشان اضافه کرد: قرار بر این شد که در سه شهر کنگان، بوشهر و خارک این تاسیسات نصب شود که پس از طرح‌های مطالعاتی و جانمایی به بخش خصوصی واگذار شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: برخی افراد با نظر غیرکارشناسانه و حاشیه‌سازی مبنی بر اینکه آب شرب تاسیسات آب شیرین‌کن مشکلات گوناگونی برای مردم ایجاد می‌کند موجب شدند که سرمایه‌گذاران رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این امر نشان ندهند و جا دارد مردم نظر واقعی و کارشناسانه را از کارشناسان شرکت آب و فاضلاب جویا شوند و نگذارند سرمایه‌گذاران دلسرد شوند.

برگزاری مناقصه ایجاد تاسیسات آب شیرین‌کن در بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه در سال 1391 شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور 100 میلیارد تومان برای خرید تضمینی آب تاسیسات آب شیرین‌کن اختصاص داده بود گفت: از این اعتبار سهمیه استان بوشهر 22 میلیارد تومان بود که به دلیل نبود تاسیسات آب شیرین‌کن این اعتبار به استان بوشهر اختصاص نیافت و فقط به استان‌هایی پرداخت شد که دارای این تاسیسات بودند.

درفشان افزود: هم‌اکنون در حال برگزاری مناقصه ایجاد تاسیسات آب شیرین‌کن هستیم که با انتخاب پیمانکار و سرمایه‌گذار در کمتر از 7 ماه این تاسیسات ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شبکه آبرسانی شهرهای استان فرسوده است افزود: استان بوشهر در طول هفته 2 تا 3 بار شاهد شکستگی لوله‌های شبکه توزیع آب است که مشکلاتی برای آبرسانی مطلوب ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قدمت شبکه توزیع آبرسانی در استان بیش از 50 سال است، یادآور شد: میزان هدر رفت آب در جهان به طور متوسط 15 درصد، در کشور 22 درصد و در مناطق شهری استان بوشهر 29 درصد و مناطق روستایی 33 درصد است.

درفشان افزود: برای حل این بحران و جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش ظرفیت تولید آب ضمن کف‌شکنی چاه‌ها تعداد مشاوران فنی مهندسی از 2 مشاور به 24 مشاور افزایش یافته است.

وی گفت: در کنار این طرح یک سند چشم‌انداز تا افق 1420 برای تمام شهرها تدوین شد که نقش مهمی در طرح‌های توسعه‌ای آبرسانی به شهرها خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از ایجاد سیستم تله متری برای کنترل شکستگی شبکه توزیع آب خبر داد و افزود: با ایجاد این سیستم مطالعات طرح جامع شبکه توزیع آب اجرا می‌شود که نخستین سیستم تله متری برای جلوگیری از هدر رفت آب تا یک ماه دیگر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/66006/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول