اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی خراسان‌رضوی:

خدمات مشاوره‌ای نیازمند حمایت‌های بیمه‌ای است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: خدمات مشاوره‌ای در بهزیستی به سبب هزینه‌های بالایی که دارند نیازمند حمایت‌های ارگان‌های بیمه‌گر هستند.

خدمات مشاوره‌ای نیازمند حمایت‌های بیمه‌ای است

تهمینه شکیب ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: هم‌اکنون یک تلفن دولتی با شماره 148 و یک خط تلفن در بهزیستی برای مشاوره در نظر گرفته شده است که مشاوران به‌صورت تلفنی به مردم خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به دیگر خدمات مشاوره‌ای در نظر گرفته شده برای افراد در بهزیستی تصریح کرد: مشاوره‌های مختلف در حوزه پیشگیری برای افراد در نظر گرفته شده که به صورت آموزش‌های مهارت‌های محیط کار، مهارت‌های زندگی، آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی به افراد ارائه می‌شود.

مدیر کل اداره بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه هم‌اکنون 65 مرکز فعال برای خدمات مشاوره‌ای در استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: تعدادی از این مراکز برای اجرایی کردن برنامه جامع خانواده پایدار برگزیده شده‌اند.

شکیب با اشاره به گروه‌های اجتماع محور در سطح شهر مشهد خاطر نشان کرد: نقش این گروه‌ها بسیار حائز اهمیت است زیرا معتقدم پیشگیری با رویکرد اجتماع محور که مردم را درگیر کند، بازدهی بالاتری دارد.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در این گروه‌ها می‌تواند پیشگیری را به‌صورت خانه به خانه و محله به محله پیش ببرد و این تجربه در مورد مقوله‌ اعتیاد آزموده شده است و برای ایدز نیز که از تبعات اعتیاد است در حال انجام است.

مدیر کل اداره بهزیستی خراسان‌رضوی در ارتباط با دیگر اقدامات با رویکرد پیشگیرانه در بهزیستی خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم انجام شده در سال جاری تاسیس نخستین بنیاد پیشگیری از معلولیت‌ها و بیماری‌های مادرزادی است.

شکیب افزود: همچنین یکی از گزینه‌های اصلی مورد توجه این مرکز مشاوره‌های بالینی پیش از ازدواج است که درصد تولد نوزادان بیمار خاص و یا معلول را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های تنبلی چشم بهزیستی خراسان‌رضوی اضافه کرد: در حال حاضر پوشش برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در سطح استان خراسان‌رضوی به بیش از 92 درصد رسیده است.

مدیر کل اداره بهزیستی خراسان‌رضوی ادامه داد: علاوه بر این دستگاه اپتیک پلاس برای تشخیص زودهنگام تنبلی چشم در کودکان زیر 3 سال خریداری شده است و همچنین پایگاه مستمر غربالگری افتتاح شده است و در طول سال به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/70010/گ/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول