اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس خبر داد

ارائه مشاوره تخصصی در مراکز سلامت خانواده فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: مشاوره‌های تخصصی در مراکز سلامت خانواده در این استان انجام می‌شود که در صورت نیاز، به مراکز تخصصی، تشخیصی و درمانی دیگر ارجاع می‌شوند.

ارائه مشاوره تخصصی در مراکز سلامت خانواده فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، ناهید شمس با اشاره به طرح «مطلع مهر» که همزمان با 31 استان کشور، در فارس از طریق ویدئوکنفرانس با رمز یا زهرا (س) افتتاح شد، اظهار داشت: خانواده به عنوان یک کانون محبت، امنیت و آرامش که کمال و تعالی انسان را تأمین می‌کند، ضمانت سلامت جامعه را نیز به عهده دارد.

وی طلاق را از جمله معضلات بزرگ جامعه برشمرد و افزود: در طول سال‌های گذشته رشد بی‌رویه آسیب‌های خانواده به ویژه پدیده نگران‌کننده طلاق، مدیران را بر آن داشته است تا با برنامه‌ریزی‌های زمان‌مند این معضل را پیشگیری کنند.

شمس با اشاره به هدف طرح مطلع مهر گفت: این طرح با ارائه آموزش‌ها و مشاوره لازم به زوج‌ها، موجب بهبود روابط درون خانواده شده و عامل عدم تفاهم زوجین را تا حد امکان تقلیل می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: این طرح ابتدا برای 124 هزار نفر از شاغلان دستگاه‌های اجرایی به اتفاق همسرانشان و سپس برای 7 میلیون و 750 هزار نفر از زوجین که در پنج سال اول زندگی مشترک خود هستند به صورت فراگیر اجرا می‌شود.

مشاور استاندار فارس در امور بانوان، احداث مراکز سلامت خانواده در استان‌ها به منظور انجام مشاوره‌های تخصصی در کنار آموزش را از جمله برنامه‌های این طرح عنوان کرد.

وی در ادامه به آموزش‌های این طرح که به صورت حضوری و غیرحضوری است، اشاره کرد و افزود: کارگاه‌های آموزشی طرح مطلع مهر شامل 24 ساعت دوره حضوری چهره به چهره و 10 ساعت آموزش غیرحضوری در قالب لوح فشرده آموزشی و کتاب است.

این مسئول ادامه داد: از جمله سرفصل‌های این دوره آموزشی، روانشناسی و روابط بین فردی به مدت 12 ساعت، روابط سالم زناشویی به مدت هشت ساعت و احکام زوج و زوجه به مدت چهار ساعت، تدوین شده است.

شمس همچنین گفت: مشاوره‌های تخصصی در مراکز سلامت خانواده انجام می‌شود که در صورت نیاز، به مراکز تخصصی، تشخیصی و درمانی دیگر ارجاع می‌شوند.

انتهای پیام/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول