اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌‎های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

103 مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در کشور فعال است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌‎های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 103 مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در سطح کشور فعال است.

103 مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در کشور فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حبیبی پیش ازظهر امروز در همایش پیشگیری از ایدز و جوانان در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر آمار مبتلایان به بیماری ایدز در جهان در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو موج همه گیری بیماری ایدز در کشور ایجاد و سپری شده است، گفت: یک موج سومی نیز در راه است که یک بیمی را در بین مسئولان کشور پدید آورده است به همین دلیل باید پاسخی مناسب در ارتباط با همه گیری ایدز داده شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: به همین منظور سه استراتژی درباره پیشگیری و مبارزه با بیماری ایدز طراحی شده است.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌‎های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با بیماران مبتلا به ویروس HIV، گفت: دانشگاه  علوم پزشکی اقداماتی همچون درمان رایگان در فاز ایدز، ویزیت رایگان سرپایی بیماران HIV، مشاوره رایگان خانواده بیماران، متادون تراپی رایگان، توزیع سرنگ رایگان و معرفی به کمیته امداد برای دریافت کمک هزینه انجام داده است.

وی با بیان اینکه 103 مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در سطح کشور وجود دارد، گفت: همچنین 190 پایگاه مشاوره و تست داوطلبانه HIV در سطح شهرها وجود دارد که به گروه‌های در معرض خطر یا مبتلایان خدمات رسانی می‌کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: تمامی سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌ها در برنامه استراتژیک یک وظیفه برعهده دارند و باید درباره تشکیل هسته‌های درون بخشی اقدام کنند.

وی از اهداف هسته درون بخشی تهیه برنامه عملیاتی برای تحقق اهداف تعیین شده را نام برد و گفت: اجرای برنامه عملیاتی پس از بررسی تطابق با استانداردها توسط کمیته پایش و ارزیابی از دیگر این برنامه‌ها محسوب می‎شود.

حبیبی با اشاره به مقایسه آماری کشوری ایدز در سال گذشته، گفت: در همایش سال گذشته سهم ابتلای زنان از نظر انتقال ایدز تقریبا 75 درصد اعلام شد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌‎های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از سال 82 به بعد اهدای خون جایگزین حذف شده است، گفت: در حال حاضر 100 درصد اهداکنندگان به صورت اختیاری مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس پایش برنامه کشوری در سال 88 افزون بر 100 درصد خون اهدا شده از نظر HIV غربال گری شد، با این وجود اهدای خون برخی از گروه‌ها با رفتار پرخطر برای آگاهی از وضعیت HIV خطری است که برنامه سلامت خون را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/68006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول