اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی شهرستان مبارکه:

طرح محب مشاوره‌ و حمایت روانی رویکردی اجتماعی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه گفت: طرح محب یکی از مشاوره‌ها و حمایت‌های روانی در بلایای طبیعی و یک برنامه با رویکرد اجتماعی محور است که با آگاهی‌های لازم به مردم در موارد بحرانی صورت می‌گیرد.

طرح محب مشاوره‌ و حمایت روانی رویکردی اجتماعی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه محسن محمودی پیش از ظهر امروز در جمع مربیان مهدهای کودک شهرستان مبارکه اظهار کرد: بلایای طبیعی از جمله زلزله، سیل، طوفان و سایر حوادث غیر طبیعی مثل جنگ و آتش سوزی در سراسر جهان رخ می‌دهد که در طول سالیان اخیر روش‌ها و اقدامات زیادی در کشورهای مختلف پیشنهاد شده است تا از میزان خسارات مالی و جانی افراد کاسته شود، اما به مسائل روانی اجتماعی کمتر توجه شده در حالی که مهم‌ترین و ماندگارترین مسئله در بلایا که بر روی بازماندگان تاثیرات زیادی می‌گذارد آسیب‌های روانی و اجتماعی است.

وی افزود: این طرح نخستین بار در کشور با محوریت آمادگی برای زلزله در آذرماه سال 1386 در قلعه پیر حاجات دیزیچه با همکاری محله عمان سامانی شهر دیزیچه با موفقیت اجرا شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه گفت: در این طرح علاوه بر آموزش به تمامی گروه‌های سنی حمایت‌های ویژه‌ای از

آسیب پذیرترین افراد در سوانح و حوادث که شامل کودکان، سالمندان، زنان بد سرپرست، ایتام و معلولان، افراد تحت حمایت در نهادها و یا بیماران طرد شده از اجتماع و خانواده مثل معتادان می‌شود و با آموزش رفتارهای مهم حمایتی به معتمدین و افراد محله بار هیجانی آن را کاهش و با کمک افراد محلی افراد آسیب دیده به محل‌های درمانی ارجاع داده می‌شود.

وی در پایان افزود: با ایجاد فرهنگ آموزش در سطح شهرستان می‌توان با آگاه سازی شهروندان از بروز حوادث و خسارات‌جانی و مالی جلوگیری کرد.

به گزارش فارس، این طرح قرار است امسال در زمستان با حمایت دستگاه‌های اجرایی شهرستان هم‌زمان با چهار شهرستان دیگر استان در دو محله شهرستان مبارکه برگزار شود.

انتهای پیام/63001/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول