اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت ماه گذشته سال‌جاری صورت گرفت

صادرات 16 میلیون دلاری فرش دستبافت از استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در هشت ماه سال‌جاری 16 میلیون و 54 هزار و 530 دلار فرش دست‌بافت از استان زنجان صادر شده است.

صادرات 16 میلیون دلاری فرش دستبافت از استان زنجان

محسن جعفری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: میزان صادرات فرش در استان زنجان 134.8 تن برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته 170 تن فرش از استان زنجان صادر شده است، خاطرنشان کرد: ارزش صادرات فرش در سال گذشته 17 میلیون و 831 هزار و 337 دلار اعلام شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در هشت ماه سال‌جاری 16 میلیون و 54 هزار و 530 دلار فرش از استان زنجان صادر شده است، تصریح کرد: در مجموع میزان صادرات فرش طی سال‌جاری از نظر ارزشی 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات فرش استان زنجان در سال‌جاری نیز از نظر وزنی 20 درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: مشکل نقل و انتقال ارز یکی از مهم‏ترین دلایل کاهش صادرات فرش در سال‌جاری به شمار می‏رود.

جعفری با اشاره به اینکه نقل و انتقال ارز از طریق سیستم بانکی برای تاجران فرش ممکن نبوده است، ادامه داد: با این وجود تجار ریسک زیادی برای تجارت فرش نمی‏کنند.

*برگزاری جشنواره فرش دستبافت در زنجان

وی با بیان اینکه جشنواره فرش دستبافت در استان زنجان برگزار می‏شود، یادآور شد: این جشنواره با هدف فروش فرش‎های دستبافت استان و در 22 بهمن ماه سال‌جاری آغاز می‏شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه جشنواره گره زرین نیز در استان زنجان برگزار می‏شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف تجلیل از برترین‏های فرش دستبافت استان، از جمله صادرکنندگان، تولیدکنندگان، رنگرزها، طراحان و بافندگان برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه جشنواره گره زرین در صورت تامین اعتبار در استان زنجان برگزار می‎شود، ادامه داد: این جشنواره برای چهارمین بار است که در سطح استان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول