اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی:

فرش خراسان شمالی به 5 نمایشگاه خارجی می‌رود‎

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: در راستای شناساندن ظرفیت فرش دستباف استان به مشتریان بین‌المللی، فرش خراسان شمالی در 5 نمایشگاه خارجی شرکت می‌کند.

فرش خراسان شمالی به 5 نمایشگاه خارجی می‌رود‎

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی، محمدرضا باقری اظهار کرد: فرش استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی در ایتالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس، چین، لبنان و مالزی شرکت داده می‌شود.

وی افزود: برای آشنایی دست‌اندر‌کاران صنعت فرش استان خراسان شمالی با بازارهای بین‌المللی، غرفه‌های نمایشگاهی به صورت مشارکتی، اجاره شده و در اختیار این قشر قرار داده می‌شود.

باقری تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای حضور در این نمایشگاه‌ها در سه تا شش ماه آینده صورت گرفته و در صورت تأمین اعتبار در این نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت می‌کند.

وی حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را از برنامه‌های استراتژی سه‌گانه اجرای طرح خوشه فرش دانست و گفت: توسعه بازار، ارتقای بهبود کیفیت محصولات تولیدی و ایجاد زیرساخت برای تکمیل زنجیره ارزش استراتژی‌های سه‌گانه توسعه خوشه صنعتی فرش دستباف استان است.

عامل توسعه خوشه فرش استان خراسان شمالی مهم‌ترین مشکلات پیرامون صنعت فرش استان را سنتی بودن تولیدات، عدم آشنایی دست‌اندر‌کاران‌ این صنعت در استان با بازار روز دنیا و نبود زیرساخت‌ها عنوان کرد.

رضا تازیکی اظهار کرد: طرح خوشه صنعتی فرش در این استان که از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی در سال جاری با توجه به مزیت‌های استانی در دست اجرا قرار گرفته در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، توسعه فرش استان در بازارهای بین‌المللی و تأمین زیرساخت‌ها است.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان با برخورداری از شش درصد تولیدات فرش کشور، به دلیل سنتی بودن تولیدات، عدم آشنایی صنعتگران فرش با بازارهای بین‌المللی و نبود زیرساخت‌های این صنعت از جمله رنگ‌ریزی، قالی‌شویی و به‌بافی نتوانسته جایگاهی در بازار بین‌المللی داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: اکثر تولیدات فرش استان از جمله فرش ابریشم و دورو به عنوان فرش‌های ترکمن با کیفیت بالا به دلیل مشکلات بیان شده به نام استان‌های دیگر به بازارهای بین‌المللی می‌رود.

عضو هیئت مدیره بنیاد توسعه خوشه ایران اظهار کرد: خوشه فرش استان خراسان شمالی بنا دارد تا با همکاری دست‌اندر‌کاران این صنعت در استان، با توانمند‌سازی نیروی انسانی و آشنا کردن صنعتگران با بازار بین‌المللی، زنجیره ارزش افزوده را در این بخش از صنعت و هنر دستی مردم این خطه افزایش دهد.

تازیکی گفت: تاکنون خوشه فرش استان با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی و حضور صنعتگران فرش در نمایشگاه بین‌المللی دوحه قطر و نمایشگاه بین‌المللی فرش مشهد و تهران شرکت کرده است.

عامل توسعه خوشه صنعتی فرش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای امر بازاریابی فرش استان نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده و بنا است تا در کشور مالزی که متقاضی فرش دستباف ترکمنی نیز است، این کار پیگیری شود.

انتهای پیام/63001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول