اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌غربی خبر داد

برگزاری آموزش‌های به‌بافی برای بافندگان فرش آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان غربی گفت: دوره‌های آموزش به‌بافی برای بافندگان فرش در آذربایجان‌غربی برپا می‌شود تا فعالان این عرصه برای ارتقای توانایی‌های خود اهتمام کنند.

برگزاری آموزش‌های به‌بافی برای بافندگان فرش آذربایجان‌غربی

مرضیه بنفشه‌افشار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برگزاری آموزش‌های به‌بافی برای بافندگان فرش، دوره آموزش برای مربیان به‌بافی، دوره آموزشی برای ارکان تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها از جمله اقداماتی است که در قالب برنامه عملیاتی سال 1391 به مرحله اجرا درمی‌آید تا بافندگان فرش به ارتقای توانایی‌های خود اهتمام کنند.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی در فرش از قابلیت‌های ویژه برخوردار است که با برپایی کارگاه‌های مختلف آموزشی تلاش می‌شود از این هنر صنعت که میراث اجداد و نیاکان است به بهترین شکل حراست شده و هنرمندان، فرش‌های به مراتب زیباتر و با کیفیت‌تری تولید کنند.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان غربی در تشریح برنامه‌های عملیاتی سال 1391 بیان داشت: تألیف، تدوین و چاپ کتاب فرش دستباف استان، برگزاری جشنواره گره زرین فرش دستباف، برپایی جشنواره فروش فرش دستباف، برپایی نمایشگاه، برگزاری المپیاد فرش دستباف، اعزام و پذیرش تورهای تجاری، ثبت نقاط جغرافیایی بافت فرش، ثبت برند ملی و جهانی فرش، راه‌اندازی پرتال فرش استان از جمله برنامه‌هایی است که برای سال جاری تدوین شده و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

بنفشه‌افشار با بیان اینکه آذربایجان غربی در زمینه تولید فرش دستباف دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است، ادامه داد: این هنر صنعت با آداب و رسوم این دیار عجین شده و به عنوان بخشی از زندگی روزمره مردم محسوب می‌شود و ضمن تأمین معیشت، در برخی از مناطق به عنوان شغل اصلی و در برخی مناطق دیگر شغل جانبی به شمار می‌‌رود.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان غربی اضافه کرد: انواع فرش‌ دستباف پشم، ابریشم، چله، گل ابریشم و... در ابعاد و نقش‌های مختلف در همه شهرستان‌های آذربایجان غربی با گره ترکی، رج‌های ریز و درشت بافته شده و در بازار مصرف اعم از داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های خوی، ارومیه، بوکان، میاندوآب، شاهین‌دژ و مهاباد در این زمینه بیشتر فعالیت می‌کنند اذعان داشت: فرش‌های تولید شده در استان از استحکام، ظرافت و کیفیت متفاوتی برخوردار است به طوری که مشتریان زیادی به سوی خود جذب می‌کند بنابراین باید فعالیت‌های این فرش‌بافی را بیشتر بسط و توسعه داد.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول