اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران خبر داد

تخصیص 50 میلیارد ریال برای حمایت از فرش ایرانی/ سیر نزولی تولید فرش در چین

خبرگزاری فارس: معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران گفت: امسال 5 میلیارد و 500 میلیون تومان در راستای حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستبافت در ایران تخصیص یافته است.

تخصیص 50 میلیارد ریال برای حمایت از فرش ایرانی/ سیر نزولی تولید فرش در چین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجتبی فیض‌اللهی در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه تخصصی فرش دستبافت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 5 میلیارد و 500 میلیون تومان در راستای حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستبافت، صادرات فرش دستبافت به بازارهای جدید و موجود و انجام تبلیغات فرش دستبافت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در سال جاری تخصیص یافته است

این مقام مسئول شناسایی بازارهای جدید فرش دستبافت را از جمله برنامه‌های مرکز ملی فرش ایران عنوان و بیان کرد: برزیل، آفریقای جنوبی و اندونزی به عنوان بازارهای جدید این صنعت شناسایی شده‌اند.

فیض‌اللهی اضافه کرد: هیئت‌های تجاری ایران با هدف شناسایی بازارهای جدید فرش دستبافت به کشورهای برزیل و آفریقای جنوبی اعزام شده‌اند و در ماه آینده این هیئت به اندونزی نیز اعزام می‌شوند.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: مرکز ملی فرش ایران تلاش می‌کند با شناسایی بازارهای جدید فروش صنعت فرش دستبافت ایرانی را توسعه و ترویج دهد.

این مقام مسئول، پاکستان، هند، چین و افغانستان را از جمله کشورهای رقیب ایران در صنعت فرش دستبافت عنوان و ابراز داشت: این کشورها با استفاده از برند ایران فرش‌هایی را به نام این کشور در بازارهای جهانی به فروش می‌رسانند.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: با اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده می‌توان فرش دستبافت ایرانی را به مردم این کشورها معرفی کرد تا آنان از خرید این فرش‌ها خودداری و فرش‌های ایرانی را با برند مخصوص این کشور خریداری کنند.

فیض‌اللهی با اشاره به اینکه برخی از افراد، چین را رقیب فرش دستبافت ایران می‌دانند، اذعان داشت: این کشور به عنوان رقیب ایران مطرح نیست و اکنون نیز تولید این صنعت در سیر نزولی قرار دارد که این موقعیت مناسبی برای ایران است تا فرش ایرانی را در این کشور جایگزین کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: ایران با تشکیل میز چین، حضور در بیش از 5 نمایشگاه بزرگ چین و اعزام هیئت تجاری در دو مرحله به چین توانسته است فرش ایرانی را در این کشور جایگزین و صادر کند.

اشتغال 2 میلیون نفر در صنعت فرش 

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه از بافندگان فرش دستباف آمار دقیقی وجود ندارد، بیان کرد: طبق آمارهایی که از سال 1377 در دسترس مرکز ملی فرش ایران قرار دارد 2 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 200 هزار نفر از قالی‌بافان بیمه شدند، اذعان کرد: امسال نیز 400 هزار نفر بیمه می‌شوند که تاکنون 300 هزار نفر از آنان بیمه شده‌اند.

صادرات یک میلیارد دلاری فرش در سال جاری

فیض‌اللهی با بیان اینکه در سال گذشته به ارزش 556 میلیون دلار فرش صادر شده است، اظهار کرد: امسال صادرات یک میلیارد دلاری در هدف‌گذاری فرش ملی ایران شده است که در 7 ماه سال جاری نسبت به سال مشابه 238 میلیون دلار این صنعت صادر شده است.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد: ایران به بیش از 51 کشور فرش صادر می‌کند که 50 درصد این صادرات به کشورهای آلمان، قطر، ژاپن و ایتالیا است.

این مقام مسئول برگزاری جشنواره فروش فرش دستبافت سالیانه را از جمله فعالیت‌های رونق بازارهای داخلی عنوان و ابراز داشت: هر سال این جشنواره از 22 بهمن تا 22 اسفند برگزار که امسال نیز برای سومین بار این جشنواره برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77009/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول