اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فرش شیروان:

فرش‌های شیروان به کشورهای خارجی صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه فرش و تولید کنندگان قالی شیروان از صادرات فرش این شهرستان به کشورهای خارجی خبر داد.

فرش‌های شیروان به کشورهای خارجی صادر می‌شود

شیرعلی اسفیدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان اظهار کرد: فرش‌های شیروان در آذرماه امسال به کشور چین (پکن) صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 300 متر فرش دستبافت این شهر به کشورهای خارجی صادر شده است، افزود: هم اکنون هم برای ادامه روند این قرارداد در حال انعقاد با کشورهای خارجی هستیم.

اسفیدانی تصریح کرد: در حال حاضر در این شهرستان 6 هزار بافنده فرش و قالیباف وجود دارد که پارسال 500 نفر از آنان بیمه و امسال این میزان به 700 نفر افزایش می‌یابد.

وی گفت: سالیانه شیروان بیش از 14 هزار متر مربع فرش و قالی تولید می‌کنند که 50 درصد آن در بازار داخلی تهران، اصفهان و شیراز و 50 درصد آن به کشورهای مختلف خارجی و از طریق دوبی به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه فرش و تولیدکنندگان قالی شیروان اضافه کرد: این شهرستان در بافت فرش و قالی در استان خراسان شمالی رتبه نخست را دارا است.

وی یادآور شد: 500 کارگاه بافت فرش و قالی در شیروان وجود دارد که بیشتر در مناطق اسطرخی، شهرک‌های امام سجاد (ع) و امام رضا (ع) است.

اسفیدانی خاطرنشان کرد: بافندگان فرش شیروانی در زمینه تولید قالی، قالیچه، پرده‌ای، تابلو، دیوارچین و در نقش های نائین، تبریز، فرش‌های بومی فعالیت دارند.

انتهای پیام/63001/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول