اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

بیش از 400 هزار مترمربع فرش دستباف در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سالانه 424 هزار و 35 مترمربع فرش دستباف در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

بیش از 400 هزار مترمربع فرش دستباف در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

خلیل نوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به طور سالانه متراژ قابل توجهی فرش با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در این استان تولید و به بازار عرضه می‌شود که بخشی از آن در بازارهای داخلی توزیع شده و بخشی دیگر نیز به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در صنعت فرش استان 105 هزار و 264 نفر مشغول فعالیت هستند افزود: فرش‌بافی با اشتغال خانواده‌های زیادی در استان ما رابطه مستقیم دارد به طوری که هنرمندان زیادی از این طریق معیشت خود و خانواده خود را تامین می‌کنند ولی چنانچه از آنها حمایت مالی بیشتری به عمل آید توانایی گسترده‌کردن دامنه فعالیت‌های خود را دارند.

نوری به وجود 15 اتحادیه صنفی در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: در قالب این اتحادیه‌ها برای 37 هزار و 302 نفر اشتغال ایجاد شده که به طور سالانه 198 هزار و 944 مترمربع فرش دستباف را تولید و به بازار عرضه می‌‌کنند بنابراین در این زمینه فعالیت گسترده‌ای دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر 15 اتحادیه صنفی، در این استان 9 تعاونی فرش روستایی، 37 تعاونی فرش شهری،دو مجتمع قالیبافی متمرکز، 123 کارگاه غیرمتمرکز وجود دارد به طوری که هر یک از آنها با بهره‌گیری از افراد توانمند و هنرمند در تولید فرش دستباف استان ایفای نقش می‌کنند.

مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به پرداخت تسهیلات بانکی به قالیبافان هم اشاره کرد و بیان داشت: اداره فرش این سازمان برای توسعه، تجهیز و بهداشتی کردن کارگاه‌های قالیبافی خانگی و ایجاد مجتمع‌های قالیبافی، صنایع جانبی و خدماتی آن به جذب تسهیلات بانکی اقدام کرده است.

نوری با اظهار به اینکه با همکاری کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان و بانک‌های عامل نسبت به توزیع اعتبارات و معرفی طرح‌های مرتبط برای بهره مندی از طرح‌های اشتغالزایی اهتمام می‌شود افزود: تاکنون 8 هزار و 894 طرح قالیبافی مشتمل بر 8 هزار و 878 کارگاه قالیبافی خانگی، 62 کارگاه غیرمتمرکز با تولید غیرمتمرکز و 10 واحد تعاونی فرش دستباف برای اخذ تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/61002/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول