اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همراه با کاروان عشق

عطر حسینی در آبادان، کربلای ایران پراکنده است

خبرگزاری فارس: عطر و رایحه دل‌انگیز کربلا و عاشورای حسینی در آبادان برپا است، همهمه و سر و صدای عزاداران اباعبدالله‌الحسین (ع) و شیون و اشک دوستداران خاندان عصمت و طهارت را به وضوح در گوشه و کنار می‌توان دید و شنید.

عطر حسینی در آبادان، کربلای ایران پراکنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عطر و رایحه دل‌انگیز کربلا و عاشورای حسینی در آبادان برپا است، همهمه و سر و صدای عزاداران اباعبدالله‌الحسین (ع) و شیون و اشک دوستداران خاندان عصمت و طهارت را به وضوح در گوشه و کنار کشورمان که مطهر به شمیم خوش عشق و ایمان است، می‌توان دید و شنید.

این روزها مردم شهر و دیار اقصی نقاط کشورمان در انتظار گذر هر چند دقیقه‌ای ضریحی هستند که تا چند روز آینده در مرقد مطهر  جای می‌گیرد.

ضریح مطهری که با حرکت کاروانش از شمال تا جنوب مسیری پرفراز و نشیب را پشت سر گذاشته و کم کم به مقصد نورانی‌اش نزدیک می‌شود.

این روزها همه جا سخن از ماهی ا‌ست که در آن برای حفظ دین و دیانت و مبارزه با پستی و رذالت، خون بر شمشیرها نشسته و جرس‌ها بر هراس‌ها رمیده است؛ ماه محرم که قیامی را تا ابد برای ماندگاری و جاودانگی اسلام رقم زده و تا ابد نام اسلام را به جاودان نگه داشته است.

این روزها همه عاشقان حسینی همگام و هم‌صدا با کاروان سفینة‌النجاة و با استشمام رایحه دل‌انگیز ضریح اباعبدالله‌الحسین مسیرهای طولانی را با پای پیاده سپری کرده و سرما و زمستان را نمی‌شناسند.

عاشقانه‌ها این حوالی عقده‌های گره زده در دلشان را با نگاه به ضریح آقا اباعبدالله‌الحسین باز می‌کنند.

این سعادت خوب است در دوره‌ای نصیب ما شده که هستیم و می‌توانیم باشیم، سعادتی که شاید دیگر هیچ‌گاه به‌دست نیاید.

کاروان عشق در راه است

به‌راستی کاروان عشق در راه است و من و تو و هزاران حرف گفته و ناگفته را برای خوش آمدگویی به رایحه جان‌گذار امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش آماده نکرده‌ایم، همین امروز هم برای فراهم کردن مقدمات ورود این میهمان صاحب خانه دیر است.

فرصتی اندک بیش نمانده و اما هزاران نگاه و صدا آرزوی مشاهده و فریاد زدن نامت را دارند، دست‌هایی که برای لمس ورود پر برکت ضریح مطهر بارها تطهیر شده‌اند، قلب‌هایی که سعادت دیدار باورشان نمی‌شود. پاهایی که تنها شوق دیدار تو آنها را برای استقبال توانایی می‌بخشد و اشک‌هایی که از پیش از ورودت حلقه مقدمت را بارانی می‌کنند.

ورود ضریح مطهر اباعبدالله‌الحسین (ع) لحظه به لحظه به شهرهای آبادان و خرمشهر نزدیک‌تر می‌شود و همه در انتظار کاروان عاشقان حسینی سر از پا نشناخته و منتظر هستند.

==========

مریم خبازی

==========

انتهای‌پیام/72001/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول