اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاروان سفینةالنجاة در کربلای خوزستان– 69

مردم باوی در استقبال و وداع ضریح عشق سنگ تمام گذاشتند / پیاده روی 20 کیلومتری عشایر عرب

خبرگزاری فارس: مردم شهرستان باوی در 30 کیلومتری اهواز ضریح امام حسین (ع) را چون نگینی در بر گرفته و در وداع با آن اشک شوق از دیگان جاری کردند.

مردم باوی در استقبال و وداع ضریح عشق سنگ تمام گذاشتند / پیاده روی 20 کیلومتری عشایر عرب

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مردم شهرستان باوی که از صبح روز پنج شنبه در انتظار کاروان سفینةالنجاة بودند بالاخره بامداد امروز موفق به زیارت ضریح امام حسین (ع) شدند.

انتظار این مردم خستگی نداشت و ساعت 2 بامداد کاروان سفینةالنجاة از روستای جلیعه وارد شهر ملاثانی مرکز شهرستان باوی شد و هنوز هم این کاروان در حال عبور از شهرهای این شهرستان است.

مردم شهرهای ملاثانی، ویس و شیبان و روستاهای دراویزه، ندافیه، گبری، سید جابر، افشاری زرگان هزلی، سید عنایت، قلعه مزبان زرگان و البصره با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی از کاروان بهشتی سفینةالنجاة استقبال باشکوهی کردند.

برخی از ساکنان روستاهای اطراف از جمله روستاهای سلامات، ربیخه، زرگان بیت محارب، روستای سادات، عنافچه و دیلم با طی کردن مسافتی حدود 20 کیلومتر پیاده خود را به مسیر استقبال از ضریح نورانی حضرت امام حسین (ع) رساندند تا بتوانند خود را متبرک کنند.

همچنین برخی روستاییان با قربانی کردن گوسفند، گاو و گاومیش ارادت خود به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را ابراز کردند.

ضریح نورانی امام حسین (ع) هم اکنون در مقابل نیروگاه زرگان قرار دارد و به زودی وارد زرگان، نخستین منطقه از شهر اهواز خواهد شد.

انتهای پیام/2247/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول