اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاروان سفینةالنجاة در کربلای خوزستان – 61

24 محرم؛ آخرین وداع مردم خوزستان با ضریح امام حسین (ع)

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان زمان آخرین وداع مردم این استان با ضریح امام حسین (ع) را 24 محرم اعلام کرد.

24 محرم؛ آخرین وداع مردم خوزستان با ضریح امام حسین (ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: یکشنبه 24 محرم مطابق با 19 آذرماه آخرین روز حضور کاروان سفینةالنجاة در خوزستان خواهد بود و پس از آن از مرز شلمچه راهی کربلا می‌شود.

وی افزود: ضریح حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پس از استقبال مردم عراق و رسیدن به کربلای معلی، بعد از روز اربعین طی مراسمی در بارگاه منور حسینی نصب خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان استقبال از ضریح حضرت سیدالشهدا (ع) در شهر‌ها و روستاهای مختلف استان را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: حضور مردم در استقبال از ضریح منور بارگاه ملکوتی حضرت به قدری گسترده است که تمام برنامه‌ها با تاخیر زیاد انجام می‌شود و مردم شهر‌ها و روستاهای طول مسیر ساعت‌ها در انتظار کاروان سفینةالنجاة می‌مانند.

جعفری خاطر نشان کرد: ضریح جدید حرم نورانی حضرت امام حسین (ع) در قم ساخته شده و قرار است برای نصب و تعویض ضریح قدیمی به کربلا فرستاده شود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، ضریح فعلی حرم سیدالشهدا توسط افرادی از هند ساخته شده که قدمتی 80 ساله دارد، شیعیان هند تمایل زیادی داشتند که این کار را دوباره انجام دهند، اما تلاش‌های فراوانی که از سوی هیئت امنای ساخت ضریح جدید صورت گرفت و با حمایت‌های آیت الله سیستانی و پیگیری دفتر این مرجع عالیقدر در قم، این کار بزرگ به هنرمندان ایرانی در قم واگذار شد.

رایزنی‌ها در این زمینه یک سالی طول کشید و در ‌‌نهایت با حمایت مراجع معظم تقلید این کار بزرگ در سال 86 به هیئت امنای ساخت ضریح مطهر امام حسین (ع) در قم واگذار شد. در ضریح مطهر امام حسین (ع) 118 کیلو و 650 گرم طلا و 4 هزار و 600 کیلوگرم نقره به کار رفته است البته برای ساخت ضریح مطهر طلایی خریداری نشد و همه از محل نذورات و هدایای ارادتمندان به آستان سیدالشهداء (ع) تامین شد. در ضریح جدید حرم مطهر امام حسین (ع) سوره‌های فجر، انسان و کوثر به طور کامل آمده است.

انتهای پیام/2247/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول