اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاروان سفینةالنجاة در کربلای خوزستان– 72

اقامه نماز مغرب و عشا در کنار ضریح حسینی در مصلی اهواز

خبرگزاری فارس: امشب نماز جماعت مغرب و عشا و همچنین فردا صبح نماز صبحگاهی در کنار ضریح مطهر خامس آل عبا حسین‌بن‌علی‌(ع) در مصلای مهدیه اهواز اقامه می‌شود.

اقامه نماز مغرب و عشا در کنار ضریح حسینی در مصلی اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با وجودی که مضجع شریف اباعبدالله‌الحسین‌(ع) تا مصلی اهواز هنوز حدود 10 کیلومتر فاصله دارد، اما محدوده مصلی، اتوبان آیت‌الله بهبهانی و مسیرهای منتهی به این مکان مملو از جمعیت مشتاقی است که به عشق زیارت حرم دوست حضور یافته‌اند.

این در حالی است که ضریح حسینی با حضور مسئولان ارشد استان هم اکنون در منطقه کوروش نبش خیابان عامری اهواز و در حال حرکت به سمت مصلی در خیل  استقبال کنندگان متوقف شده است.

در کنار مصلی در اتوبان آیت‌الله بهبهانی ده‌ها ایستگاه صلواتی به صورت خودجوش از سوی هیئت‌های عزاداری و تشکل‌های مردمی برپا شده که از صبح امروز با چای، شربت، آش رشته و ناهار از استقبال کنندگان حرم حسینی پذیرایی می‌کنند.

همچنین دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی با برگزاری برنامه در خیابان منتهی به مصلی اهواز خود را برای استقبال و در برگرفتن ضریح مطهر آماده می‌کنند.

قرار بود امروز نماز جمعه در کنار ضریح مطهر سالار شهیدان دشت کربلا اقامه شود‌،اما به‌علت تاخیر در حرکت در طول مسیر و ازدحام جمعیت در روستا‌ها، پیش‌بینی می‌شود، این ضریح هنگام نماز مغرب به مصلی اهواز وارد شود.

نماز جمعه امروز اهواز تاکنون اینقدر جمعیت به خود ندیده بود و خیل افرادی که به‌منظور زیارت ضریح خامس آل‌عبا و اقامه نماز‌جمعه در کنار آن آمده بودند، به قدری بود که محدوده حیاط مصلی که در حال ساختمان‌سازی و بدون کفپوش مناسب است نیز جمعیت با گستردن زیرانداز، روزنامه و حتی بر زمین خاکی حیاط نماز خود را به امامت نماینده ولی فقیه در خوزستان اقامه کردند.

انتهای پیام/2247/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول