اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

مفاهیم قرآنی حلقه نجات‌بخش انسان عصر حاضر است

خبرگزاری فارس: مدیر کل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: قرآن و مضامین والای آن حلقه مفقوده نجات بخش بشر و گمشده اصلی انسان عصر حاضر است.

مفاهیم قرآنی حلقه نجات‌بخش انسان عصر حاضر است

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بازگشت به هویت متعالی انسان که سرچشمه گرفته از روح و حیان خداوند است نیازمند تعقل و تدبر عمل‌گرا در آیات قرآنی است.

مدیر کل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: مفاهیم و ارزش‌های اسلامی امروزه گستره وسیعی از جهان را به خود اختصاص داده که جنبش‌های آزادی‌خواهانه شکل گرفته در نقاط مختلف جهان نشانه بارز و گویایی از وعده خداوند در جهان شمولی دین مبین اسلام است.

قهرمانی با بیان اینکه بیداری‌های ملت‌های آزادی‌خواه علیه ظلم و استکبار جهانی نشانه بارزی از جهانی شدن مکتب اسلام ناب محمدی در جهان است افزود: با تحولات شکل گرفته بدون شک ما شاهد این خواهیم بود که اسلام به یک آیین جهانی تبدیل می‌شود که در مسیر تحقق این مهم بدون شک رسالت علما و فضلای اسلام در آماده‌سازی و پذیرش افکار جهانی برای ایجاد حکومتی در سایه عدالت مهدوی دو چندان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اساس و بنیان تبلیغ، ترویج و نشر ارزش‌های دینی بر عهده رسولان الهی است و حضرت محمد (ص) به عنوان آخرین برگزیده خدا رسالتش ابلاغ دین و معارف آن برای مردم بود، متذکر شد: دین الهی با ابلاغ رسالت نبی مکرم اسلام در حقیقت تکامل یافت و اینک استمرار تبلیغ مفاهیم باورهای اسلامی توسط شاگردان مکتب حوزوی و روحانیان در واقع حرکت در مسیر انبیای الهی است.

این مسئول، قرآن و مضامین کلام وحی را سرلوحه فعالیت حوزه‌های علمیه در استمرار رسالت پیامبر اسلام عنوان کرد و اذعان داشت: امروز بزرگ‌‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه ابلاغ و تبیین معارف دینی بر مبنای آیات روشن کلام وحی است.

انتهای پیام/61013/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول