اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دارالقرآن کریم استان اردبیل عنوان کرد

تاثیر مثبت آموزش قرآن در پیش‌‌دبستانی‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس دارالقرآن کریم استان اردبیل گفت:‌ آموزش قرآن کریم در مراکز پیش‌دبستانی و مدارس غیردولتی فعال در این زمینه نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

تاثیر مثبت آموزش قرآن در پیش‌‌دبستانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود صفری عصر امروز در نشست مسئولان و مدیران مراکز آموزش غیردولتی در اردبیل اظهار داشت: سالانه 13 هزار معلم و مربی پیش‌دبستانی مسئولیت آموزش قرآنی و ترویج مفاهیم ارزشی را عهده‌دار هستند که در کنار آموزش عمومی پیش‌دبستانی‌ها با مفاهیم قرآنی نیز آشنا می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه اجرای این طرح با استقبال خوبی از طرف خانواده‌های دانش‌آموزان روبه‌رو شده است، تصریح کرد: دارالقرآن استان نزدیک به 18 سال است فعالیتی مستمر و هماهنگ با سایر نهادهای فرهنگی و قرآنی را در ترویج مبانی و مفاهیم قرآنی انجام می‌دهد.

صفری با بیان اینکه سالانه چهار هزار نفر در استان اردبیل از آموزش‌های قرآنی بهره‌مند می‌شوند، خاطر نشان کرد:‌ بیش از 500 برنامه و کلاس آموزشی در طول سال و برای اقشار مختلف مردم از طریق دارالقرآن تدارک دیده شده تا آموزش‌ها با یک روند رو به جلو و مطلوب و مورد پسند قشرهای مختلف ارایه شود.

این مسئول اضافه کرد: بسیاری از این کلاس‌ها و آموزش‌ها به صورت رایگان و به حالت عام‌المنفعه صورت می‌گیرد که ما در سه حوزه فعالیتمان را سازماندهی کردیم تا اهدافمان را به پیش ببریم.

وی آموزش عمومی قرآن در تمام سطوح سنی و رشته‌ها را یادآور شد و بیان کرد: برگزاری این آموزش‌ها پاسخی به مطالبات عموم مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دارالقرآن کریم استان اردبیل گفت: ‌ما در مقاطع مختلف سال در دوره‌های روان‌خوانی،‌ روخوانی، تجوید، مفاهیم، صوت و لحن و... کلاس‌های آموزشی را با ثبت‌نام مراجعان برگزار می‌کنیم که امسال در بخش مفاهیم 51 جلسه یک ساعته برگزار شده و بیش از 85 درصد شرکت‌کنندگان موفق به گذراندن این دوره‌ها شدند.

صفری همکاری با مراکز غیردولتی پیش‌دبستانی در ترویج آموزش‌های عمومی برای نوآموزان را یادآور شد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت معلم از دیگر اهداف و برنامه‌ریزی‌های ما است که با دعوت از اساتید بین‌المللی و اعزام آنها به دوره‌های مختلف این برنامه‌ها عملیاتی می‌شود تا بعد از برگزاری آزمون استاندارد در خدمت این اساتید باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت و جایگاه قرآن کریم و ضرورت ترویج مبانی آن اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در حال حاضر بیش از گذشته ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی نیاز است چرا که جامعه ما به تصفیه اخلاقی و گرایش به ارزش‌مداری نیازمند است.

انتهای پیام/62006/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول