اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد

افزایش متسابقین قرآنی در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از افزایش متسابقین قرآنی در گلستان خبر داد.

افزایش متسابقین قرآنی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ حجت‎الاسلام حسن دارابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان با ابراز خرسندی از اینکه سالانه شاهد افزایش متسابقین قرآنی هستیم اظهار داشت: سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی در گلستان رشد چشمگیری نسبت به سال‎های گذشته نشان می‎دهد.

وی تصریح کرد: افزایش کمی و کیفی این دوره از مسابقات قرآن کریم در گلستان با دوره‎های گذشته کاملاً مشهود بوده است.

دارابی خاطرنشان کرد: سال گذشته آمار متسابقان قرآنی از یک‌هزار نفر متجاوز نمی‎کرد اما به لطف الهی امسال به بیش از 10 هزار نفر رسیده است.

10608 نفر در سی و پنجمین مسابقات قرآنی گلستان با یکدیگر رقابت کردند

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان داشت: پس از پالایش آمار شرکت‎کنندگان و افراد ثبت‎نامی در سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در گلستان تعداد 10 هزار و 608 با یکدیگر به رقابت پرداختند که این آمار در کارنامه قرآنی گلستان چشمگیر بوده است.

دارابی افزود: افزایش رقابت در مسابقات قرآنی از یک‎هزار نفر به بیش از 10 هزار نفر، رشد 10 برابری را در مقایسه با سال های گذشته در گلستان نشان می‎دهد.

وی با بیان اینکه نفرات برتر مرحله استانی به سی و پنجمین دوره مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد ابراز داشت: نفرات برتر در رشته حفظ در بخش 20 جزء و حفظ کل به مرحله کشوری راه پیدا می‎کنند و در بخش ترتیل و قرائت نیز نفرات اول بر اساس سهمیه به مسابقات کشوری اعزام می‎شوند البته سال گذشته میزان سهمیه یک نفر بود و امسال به لحاظ افزایش کمی امید است از هر رشته دو نفر به مسابقات کشوری راه یابند.

استان مازندران میزبانی مسابقات کشوری سی و پنجمین مسابقات قرآنی می‎شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: سهمیه‎ای که در نظر گرفته می‎شود در بخش خواهران و برادران یکسان خواهد بود.

دارابی در خصوص برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم بیان داشت: میزبانی مسابقات کشوری استان مازندران خواهد بود که ان‌شاءالله قبل از پایان سال این مسابقات برگزار خواهد شد و برندگان این دوره به مسابقات بین‎المللی راه می‎یابند.

موج قرآنی در جامعه ایجاد شده است

وی با ابزاز خرسندی از اینکه موج قرآنی در جامعه ایجاد شده است عنوان کرد: سال به سال آمار متسابقین رشد پیدا می‎کند و شور و نشاط، انگیزه و جذب جوانان به این کتاب آسمانی خوشبختانه رو به رشد بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه رشد چشمگیر متسابقین را در این دوره از مسابقات شاهد بودیم ابراز داشت: خوشبختانه متناسب با افزایش کمی متسابقین، به لحاظ کیفیت برگزاری مسابقات نیز در جایگاه بهتری قرار داشتیم و امید است که در سایه قرآن بتوانیم گام‎های ارزنده‎تری را نسبت به گذشته برداریم.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول