اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم انس با قرآن مطرح شد

‌انتقاد فرماندار میناب از مهجوریت قرآن

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان میناب گفت: بی‌توجهی به کلام وحی و سرپیچی از دستورات الهی زندگی را بر انسان تنگ می‌کند.

‌انتقاد فرماندار میناب از مهجوریت قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق مرکز هرمزگان، عباس خدادادزاده عصر امروز در آئین محفل انس با قرآن در جمع دانش‌آموزان دبیرستان شبانه‌روزی شهید بهشتی پل بصره با بیان اینکه قرآن ‌کریم کلام وحی است، افزود: همه آیات نورانی قرآن فرمان خداوند سبحان است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در معرفی خود می‌فرماید "در این کتاب هیچ شکی نیست" اظهار داشت: انسان علاوه بر تلاوت و خواندن قرآن می‌بایست در آیات آن نیز تدبر کند و این خواست خداوند است.

فرماندار میناب در ادامه با اشاره به این که انسان در خصوص تدبر در آیات قرآن مورد سئوال قرار می‌گیرد، افزود: تنها کسانی که بر قلب آنها قفل زده شده است، از تدبر در آیات قرآن عاجز هستند.

خدادادزاده بیان کرد: اگر به دستورات و فرامین الهی که در قرآن ذکر شده عمل شود، آثار و برکات فراوانی به همراه دارد.

وی همچنین با اشاره به آیه‌ای از قرآن مجید، گفت: توجه به قرآن، تدبر در آیات و عمل به دستورات آن سبب گشایش درهای آسمان به سوی انسان می‌شود.

این مسئول عمل نکردن به قرآن را موجب عقوبت سخت دانست و ابراز داشت: بی توجهی به کلام الهی و سرپیچی از دستورات خداوند زندگی را بر انسان سخت و تنگ می‌کند.

وی با بیان این که قرآن کریم یکی از شفاعت کنندگان در روز قیامت است، گفت: همچنین اگر قرآن توسط انسان مورد بی‌توجهی و مهجوری قرار گیرد، در روز جزا از انسان شکایت می‌کند.

فرماندار میناب در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت قرآن در زندگی بزرگانی نظیر ملاصدرا و حضرت امام خمینی‌(ره) پرداخت و گفت: اکنون نیز قرآن در نظام اسلامی ایران از جایگاه عظیم و رفیعی برخوردار است.

در این محفل نورانی هفت نفر از قاریان برجسته و دانش آموزان نخبه قرآنی به تلاوت قرآن پرداختند.

انتهای پیام/88004/ق/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول