اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

دانشجو در پیچ تاریخی کنونی نقش بصیرتی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: دانشجو در پیچ تاریخی کنونی که رهبری معظم انقلاب نیز بارها حقیقت آن را تبیین کرده‌اند نقش کلیدی و بصیرتی دارد.

دانشجو در پیچ تاریخی کنونی نقش بصیرتی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از فرمانداری اردبیل، یوسف اکبری در جلسه کمیسیون اجتماعی- فرهنگی شهرستان اردبیل که با حضور روسای دانشگاه‌ها برگزار شد اظهار داشت: در تاریخ این کشور دانشجویان و قشر فرهیخته از جمله اقشار تاثیرگذار و ایفاکننده نقش بی‌بدیلی هستند که همیشه ملت ایران را از گردنه‌ها و عقبه‌های سخت عبور داده‌اند.

وی با یادآوری اینکه حدود 60 سال پیش شهادت سه تن از این دانشجویان انقلابی و آرمان‌طلب خون این ملت را در مبارزه بی‌امان با جابران زمان به جوش آورد خاطرنشان کرد: محصول این حرکت بی‌نظیر را در سال 42 و همچنین 57 شاهد بودیم که این نهضت مردمی به رهبری امام راحل به ثمر نشست.

فرماندار اردبیل گفت: روح آرمان‌خواهی دانشجویان در 16 آذر سال 32 پایه انقلاب اسلامی بود و ملت شجاع و مومن را با انقلاب بزرگ بهمن 57 پیوند داد.

اکبری با اشاره به اینکه واقعه عظیم خیزش دانشجویان بصیر و آگاه به زمان خویش در 16 آذر بی‌مانند و شجاعانه بود اضافه کرد: سفر نیکسون به ایران در آن مقطع و واکنش طوفانی دانشجویان در این زمینه پایه‌گذار انقلاب بود و به شکست نظام سلطه و طاغوت و 25 سال پس از آن حادثه تاریخی و ماندگار منجر شد.

وی بیان داشت: جنبش دانشجویی و فعالان حوزه دانشگاه جوانان انقلابی امروز و دانشمندان آینده‌ساز کشور هستند و در کنار عالمان و عارفان دینی ما می‌توانند همچنان روح آرمان‌خواهی، عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی را با همان روحیه شجاعت و ایثار در دفاع از آرمان‌های حق‌طلبی و استکبارستیزی در محیط دانشگاه نهادینه کرده و مانند میراثی گرانبها به نسل بعد منتقل کنند.

این مسئول با یادآوری اینکه ذهن بیدار، جستجوگر، آگاهی و بصیرت دانشجویان این قشر فرهیخته در همه مقاطع انقلاب بی‌مانند است تصریح کرد: اقدام مناسب، هوشیاری در بصیرت‌افزایی، احیای غیرت دینی، انقلابی و ایرانی، دلدادگی به رهبر انقلاب این قشر پرشور و شعور دانشگاهی ما را در نقطه اوج قابلیت‌های علمی و شایستگی‌های دانش روز دنیا بدون وابستگی به دنیای زر و زور و تزویر قرار داده است.

اکبری ادامه داد: تکریم دانشجو ارتباط صمیمانه با جوانان و تلاش برای بهبود وضعیت عمومی و رفاهی دانشگاه‌ها تکلیفی ارزشمند و وظیفه‌ای خطیر و مسئولانه است.

فرماندار اردبیل افزود: بر این اساس تلاش در زمینه شکوفا کردن استعداد جوانان تلاشی برای ساختن ایران اسلامی است و در این زمینه مسئولان دانشگاه‌ها با ظرافت و مراقبت مشفقانه می‌توانند بستر شناسایی نبوغ و برجستگان خلاق و مبتکر را با حمایت‌های خویش به شایستگی بروز دهند.

اکبری افزایش 40 هزار دانشجو در مقاطع مختلف را از نتیجه‌های دولت خدمتگزار در رویکرد مثبت و تعامل سازنده با خانواده بزرگ دانشگاهیان دانست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مراکز دانشگاهی اردبیل گفت: افزایش شش برابری اعتبارات دانشگاهی، تجهیز و احداث خوابگاه‌ها، ارتقای شاخص‌های علمی و آموزشی، ارتقای قابلیت‌های فرهنگی و بصیرت‌افزایی دانشجویان در مراکز آموزشی وضعیت دانشگاه‌های اردبیل را در موقعیتی برتر و برجسته‌تر در میان استان‌های شمالغرب کشور قرار داده است.

فرماندار اردبیل اظهار داشت: راه‌اندازی مقاطع تحصیلی از کاردانی تا تحصیلات تکمیلی و تخصصی در رشته‌های مختلف و اقدام موثر در پشتوانه‌سازی و غنای علمی حوزه بهداشت و درمان سبب شد استان جایگاه مناسبی در حوزه شمالغرب داشته باشد.

اکبری در پایان افزود: راه‌اندازی دانشکده دندانپزشکی و تربیت متخصصان طب و هزینه بیش از 280 میلیارد ریال در امکانات و تاسیسات درمانی و بهداری و بهره‌برداری از اورژانس و بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی در بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) اردبیل ما را در پیشانی خدمتگزاری و کسب رضایت عمومی قرار داده است.

انتهای پیام/ی 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول