اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

اعتراض دانشجویان همدانی به اصلاح قانون انتخابات/ تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات خیانت است

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با روز دانشجو دانشجویان همدانی به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در اعتراض به اصلاح قانون انتخابات مقابل دفتر نماینده مردم همدان در مجلس و رئیس کمیسیون شوراها تجمع کردند.

اعتراض دانشجویان همدانی به اصلاح قانون انتخابات/ تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات خیانت است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در این تجمع دانشجویان با در دست داشتن نوشته‌هایی خطاب به نماینده همدان مبنی بر اینکه پیام ما را به مجلس برسان، اعتراض خود را نسبت به نادرست بودن برخی از بندهای اصلاحیه قانون انتخابات از جمله بند 35 این قانون اعلام کردند.

در این تجمع چند تن از دانشجویان نیز با سخنانی در خصوص غیر قانونی بودن بندهای مذکور، خواستار اصلاح این بندها شدند.

در این تجمع یکی از دانشجویان به نمایندگی از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا، هدف از این اجتماع را رساندن صدای اعتراض دانشجویان به گوش مجلس عنوان کرد.

وی افزود: علت اینکه در مقابل دفتر نماینده مجلس تجمع کردیم این است که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری توسط کمیسیون شوراها ارائه شده و خجسته رئیس این کمیسیون است.

این دانشجو در خصوص ایراداتی که قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، گفت: یکسری ایرادات حقوقی بر قانون انتخابات ریاست جمهوری وارد است که مقام معظم رهبری نیز بارها تذکر داده و خواهان رسیدگی و اصلاح این ایرادات شده‌اند.

در ادامه این تجمع نمایندگان دیگری از دانشجویان به ایراد سخن پرداختند و هر کدام به نوبه خود ایراداتی را بر طرح اصلاح قانون انتخابات وارد کردند از جمله یکی از دانشجویان گفت: زیر سئوال بردن نقش و جایگاه شورای نگهبان به عنوان مرجع نظارتی بر امر برگزاری انتخابات، و وامدار شدن کاندیداها به نمایندگانی که آن‌ها را تأیید می‌کنند خیانت به مردم است.

این دانشجو اضافه کرد: ماده 35 طرح رئیس جمهور را در مقابل آن 100 نماینده‌ای که او را تأیید کرده‌اند بدهکار می‌کند و تصویب این قانون به منزله تعیین تکلیف برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

در پایان این تجمع بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های همدان در اعتراض به برخی بندهای طرح اصلاح قانون انتخابات قرائت شد.

در این بیانیه که مطلب آن با سخنان امام خمینی(ره) با این مضمون که در اسلام همه حتی پیامبر عظیم‌الشأن(ص) در مقابل قانون، بی‌امتیاز در یک صف هستند، آغاز شده، آمده است: در روزهای گذشته طرح اصلاح قانون انتخابات، در فضای سیاسی و عمومی کشور حواشی بسیاری را به وجود آورده است، طرحی که حتی قبل از بررسی شدن در مجلس، با مخالفت اعضای شورای نگهبان همراه شده است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به این که این طرح، مردم سالاری را زیر پا گذاشته و به تشکیل لابی‌گری در بین طالبان قدرت، منجر خواهد شد، آمده است: جای بسی تعجب است که برخی نمایندگان با علم به مغایرت برخی از مواد این طرح با قانون اساسی و مخالفت شورای نگهبان، با بی‌توجهی به شرایط حساس کشور، فضای سیاسی را به سمت ایجاد تنش و چالش پیش می‌برند.

در پایان این بیانیه با اشاره به آن که مقام معظم رهبری فرمودند «احساسات مردم را نباید در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد، از امروز تا روز انتخابات، هر کس احساسات را در ایجاد اختلافات به کار بگیرد قطعاً به کشور خیانت کرده است»، خاطرنشان شده است: ما دانشجویان پیرو خط امام و رهبری به نمایندگان هشدار می‌دهیم که به وجود آوردن چنین چالشی در شرایط حساس کنونی کشور، خیانت به مردم و آرمان‌های انقلاب است؛ و نمایندگان باید بدانند که اولویت کشور در چنین شرایطی پرداختن به مسائل اقتصادی و تلاش بی وقفه در جهت رفع مشکلات مردم است.

انتهای پیام/2499/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول