اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بی‌توجهی به انتقاد‌های دانشجویی تا ساخت فیلم‌های ضدارزشی

خبرگزاری فارس: انتقاد‌های دانشجویی به علت ساخت فیلم‌های ضدارزشی همچنان ادامه دارد.

بی‌توجهی به انتقاد‌های دانشجویی تا ساخت فیلم‌های ضدارزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بابلسر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه حضور اخیر خود در دانشگاه مازندران در پاسخ به سئوال جمعی از دانشجویان درباره انتقادات وارده به ساخت فیلم «لاله» و اینکه آیا شخصیت اصلی این فیلم می‌تواند به عنوان الگوی یک زن ایرانی به جهانیان نشان داده شود، گفت: این جنجال و هیاهو درباره پروژه‌ای است که هنوز ساخت آن شروع نشده است.

سید محمد حسینی بیان داشت: در کشور ما سالانه 80 تا 100 فیلم ساخته می‌شود که در میان آنها فیلم‌های خوبی به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس هم حضور دارد که باید در مورد آنها صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه فیلم «لاله» از اولویت وزارت ارشاد خارج شده است از رسانه‌ها خواست که به پروژه‌هایی همچون «22 روز» و فیلمنامه‌ای درباره شیخ احمد قمی که فیلمی با نام «سوادیکا» و به کارگردانی جمال شورجه است نیز توجه داشته باشند.

در آن زمان برخی از دانشجویان دانشگاه مازندران اعلام کردند آقای وزیر به این نکته توجه نکرده‌اند که از میان 100 فیلمی که در سال ساخته می‌شود، وجود تنها چهار یا پنج فیلم خوب نمی‌تواند توجه منتقدان را از دیگر فیلم‌ها جدا سازد.

این قضیه در حالی اتفاق افتاد که در فاصله‌ کمتر از یک هفته بعد از حضور وزیر فرهنگ در دانشگاه مازندران فیلمی با نام "من مادر هستم" اکران خود را آغاز کرد.

این فیلم نیز همچون برخی از ساخته‌های جدید سینمایی اخیر همانند "گشت ارشاد" و "خصوصی" مورد تقبیح گروه‌های مختلف مردمی و حتی شکایت‌های قضایی گروه‌های اجتماعی و سیاسی همچون انصار حزب‌الله شد. 

حال این سئوال ایجاد می‌شود که آیا باید همانند شخص وزیر تنها با اتکا به تعداد اندکی از فیلم‌های ارزشی چشم خود را بر این سهل‌انگاری‌های تشنج‌آفرین بست یا با برنامه‌ریزی‌های مناسب مانع ایجاد و گسترش چنین آثار سخیف و غیر ارزشی در جامعه شد.

امیدواریم مسئولان وزارت ارشاد و حوزه‌های مختلف سینمایی با دقت و رصد مناسب اوضاع و دوری از سهل‌انگاری‌های کودکانه، هم مانع ایجاد فضای غیر فرهنگی در جامعه شوند و هم زمینه را برای جولان گروهی بی‌تعهد در سینمای ایران فراهم نکنند که استمرار اینگونه اقدامات ثمره‌ای جز بی‌اعتمادی قشر عظیمی از مردم به دنیای سینما به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام/86025/ر/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول