اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

دانشجویان نماد روشنفکری دینی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین زهرا گفت: دانشجویان نماد روشنفکری دینی هستند که باید بصیرت و هوشیاری خود را افزایش دهند.

دانشجویان نماد روشنفکری دینی هستند

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: سعادت، سیادت و همچنین سربلندی نظام اسلامی در گرو بصیرت و آگاهی همه جانبه ملت و به ویژه قشر دانشجو است و شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی در ایران اسلامی در حقیقت مقارن با روحیه عمیق استکبارستیزی و نیز حق‌پذیری است.

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به اینکه سفر معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به ایران 4 ماه پس از کودتای سیاه و ننگین 28 مرداد برای بررسی آثار و پیامد‌های کودتا با فریاد و اعتراض گسترده دانشجویان انقلابی مواجه شد، افزود: نتیجه اعتراض گسترده دانشجویان به این سفر ننگین سردمدار دیکتاتور آمریکا نیز تقدیم سه شهید به حرکت و جوشش انقلابی ملت علیه رژیم پهلوی و نیز سند افتخاری بر روحیه استکبار‌ستیزی دانشجویان مسلمان و انقلابی ایران است.

زرینه در ادامه عنوان کرد: دانشجویان، جوانان و نوجوانان امروز جمهوری اسلامی باید حقیقتأ نماد بسیار عمیقی از روحیه روشنفکری دینی و نیز نمادی تمام عیار از یک مسلمان انقلابی و مبارزه باشند که در پناه اسلام به مبارزه و غلبه بر دشمنان و کفار می‌پردازد.

وی با بیان اینکه محیط دانشگاه‌های کشور باید محیطی پرنشاط، امیدوارکننده و محرک باشد، تصریح کرد: دانشجویان جزو پرچمداران مبارزه با استکبار و استعمار بیگانگان و تمام کسانی هستند که برای تسلط بر آرمان‌های اسلامی قد علم کرده و در حال کشت و کشتار در سراسر جهان اسلام هستند.

امام جمعه بویین زهرا افزود: در شرایط کنونی دانشجویان عزیز و آگاه در جای جای ایران اسلامی که افسران جنگ نرم نیز هستند باید خویش را تمام قد در صف مقدم جبهه نابرابر تهاجم فرهنگی قرار داده و علاوه بر هوشیاری کامل به شناخت حق و باطل پی‌ برده و نادانسته در زمین بیگانه بازی نکنند.

زرینه با بیان اینکه حفظ بصیرت، هوشیاری و تیزبینی در سرلوحه کار دانشجویان قرار دارد، تصریح کرد: یکی از مسائلی که مطرح می‌شود، ضرورت تشخیص صحیح توسط دانشجویان بوده که نباید هیچ‌گاه مسئله آرمان‌گرایی را با پرخاشگری اشتباه گرفته و دچار تردید و شبهه شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان کنونی در یک کلام باید میزان بصیرت و هوشیاری خویش را افزایش داده و با غیرت دینی و هوشمندی گسترده در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها به خودسازی و کسب علوم گوناگون بپردازند.

انتهای پیام/77005/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول