اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

مسئولان فضای آموزشی کشور را به متن آیات قرآن بازگردانند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با بیان اینکه تزکیه و پرورش مقدم بر آموزش است گفت:‌ فعالان عرصه آموزش و پرورش باید فضای آموزشی این نهاد مقدس را به متن آیات قرآن و روایات معصومین بازگردانند.

مسئولان فضای آموزشی کشور را به متن آیات قرآن بازگردانند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار جهان‌دوست، بازرس وزارت آموزش و پرورش و هیئت همراه گفت: در زندگی هر انسان میزانی وجود دارد که شخص باید بر اساس آن خود را سنجیده و مأموریت‌هایی که خداوند و انبیا و ائمه علیهم‌السلام و نظام اسلامی بر عهده او گذاشته است، انجام دهد.

وی افزود: برخی از این میزان‌ها مادی و برخی معنوی هستند که از نظر دنیوی شخص وزن و اندازه خود را تعیین کرده و رشد و تنزل خود را بررسی می‌کند اما از نظر معنوی و محتوایی،‌ موازینی در قرآن و روایات آمده که شخص باید بر اساس آنها مأموریت خود را انجام دهد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها گفت:‌ در قرآن تزکیه و پرورش مقدم بر آموزش است در حالی که در جامعه امروزی آموزش مقدم بر تزکیه شده است.

وی با بیان اینکه رمز تقدم پرورش این است که اگر چیزی را در ظرف پاکی قرار دهیم پاک می‌ماند و «ینفع الناس»‌ می‌شود گفت: باید در جامعه ما پرورش بر آموزش مقدم شود و اگر بخواهیم بر اساس قرآن حرکت کنیم ‌باید این مسئله در نام نیز رعایت شود و پرورش مقدم بر آموزش باشد.

سعیدی خاطر نشان کرد: انسان در ابتدا باید آدم باشد تا عالم شود، در حالی که برخی به دنبال این هستند که در پرتوی عالم شدن، آدم شوند.

وی با انتقاد از فرهنگ توجه به آموزش و غفلت از پرورش اظهار کرد:‌ امروز در جامعه ما معدل دانش‌آموزان، نمره دروس و... مورد توجه خانواده، جامعه و مسئولان است‌ در حالی که نسبت به مسائل پرورشی کمتر سؤالی از دانش‌آموزان می‌شود.

امام جمعه قم در توصیه‌ای به مسئولان و فعالان در عرصه آموزش و پرورش گفت: فعالان این عرصه باید فضای آموزشی این نهاد مقدس را به متن آیات قرآن و روایات معصومین بازگردانند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به سمتی که مدنظر اهل‌ بیت است برویم‌ خانواده، جامعه و آموزش و پرورش سه نهاد مهم برای محقق کردن این آرمان است.

وی با تعبیر این سه نهاد مهم به سعی صفا و مروه اظهار کرد: خانواده مانند «صفا» و آموزش و پرورش مانند «مروه»‌ و «سعی» میان این دو جامعه است، اگر این سه به درستی عمل کنند آب حیات‌‌بخش «زمزم» در جامعه جاری می‌شود.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول