اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد:

آسفالت نانو تکنولوژی در خیابان عبادی مشهد به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد گفت: برای نخستین‌بار در سطح‌ شهرهای کشور از نانو تکنولوژی برای آسفالت در خیابان آیت‌الله عبادی مشهد استفاده شد و به بهره‌برداری رسید.

آسفالت نانو تکنولوژی در خیابان عبادی مشهد به بهره‌برداری رسید

حمید گشایشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: پروژه تفکیک بستر خاک مصرفی نامرغوب در خیابان آیت‌الله عبادی با موفقیت انجام شد و دیروز به بهره‌برداری رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد افزود: این پروژه 200 متر طول و 17.5 متر عرض دارد که در مدت دو ماه ساخته و 150 میلیون تومان برای آن هزینه شد.

گشایشی در ارتباط با مراحل انجام پروژه گفت: با آزمایشاتی که از خاک انجام می‌شود میزان مواد موجود در خاک محاسبه و هر ماده شیمیایی که در آن کم باشد اضافه می‌شود تا خاک زیر آسفالت تثبیت شود.

وی خاطر نشان کرد: ابتدا آسفالت خیابان توسط دستگاه جمع‌آوری و در مخزن آن نگهداری می‌شود و سیمان برای تثبیت بستر خاک اضافه می‌شود که سبب اصلاح رفتار خاک و پیدا نشدن موج در آن نیز می‌شود و دوباره آسفالت جمع شده در سطح خیابان پهن می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد تاکید کرد: برای نخستین‌بار در سطح‌ شهرهای کشور از نانو تکنولوژی در خیابان آیت‌الله عبادی مشهد استفاده شد.

گشایشی با اشاره به مزیت این روش اظهار کرد: روش نانوتکنولوژی سبب بهبود آسفالت و افزایش عمر آن می‌شود که می‌توان گفت تقریباً عمر آسفالت را دو برابر می‌کند.

وی اذعان کرد: برنامه آینده ما در بلوار شهید عباس‌پور است و شش پروژه دیگر نیز برای اجرای این روش در نظر گرفته شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد افزود: در برخی از خیابان‌ها نیاز است تا از روش تثبیت بستر خاک و در برخی دیگر از نانوتکنولوژی و یا هر دو مورد استفاده شود و با آزمایشاتی که انجام می‌شود نوع روش انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/70002/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول