اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

تمام معابر خاکی مشهد تا اوایل سال آینده آسفالت می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: هیچ معبر خاکی تا اوایل سال آینده در پایتخت معنوی ایران وجود نخواهد داشت.

تمام معابر خاکی مشهد تا اوایل سال آینده آسفالت می‌شود

سیدمحمد پژمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: باید متناسب با استانداردهای بین‌المللی، پایتخت معنوی ایران را به یک شهر ایده‌آل تبدیل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر موضوع مهاجرت از روستاها به شهرهای کوچک و بزرگ مشکلاتی را به‌وجود آورده است؛ این در حالی است که دولتمردان در کشور به این امر ورود پیدا کرده‌اند و به نتایج ناشی از این پدیده نه چندان مثبت، هشدار داده‌اند.

پژمان ادامه داد: با توجه به تمام مشکلاتی که وجود دارد، برای محرومیت‌زدایی اقدامات زیادی مانند احداث مخابرات، بهداشت ،انتقال منابع مالی به شهرها صورت گرفته است، اما به سبب عدم وجود اشتغال مفید برای معیشت شهروندان مشکلی اساسی ایجاد شد.

شهردار مشهد تصریح کرد: مهاجران حدود یک سوم جمعیت این شهر را تشکیل داده‌اند، آنان به‌دلیل اینکه دارای وضعیت مالی مناسب نبودند تصمیم گرفتند با حداقل هزینه از نخستین اراضی قانونی شهر به شکل غیرقانونی شروع به احداث بنا کنند، البته یک عده طعمه‌گر زمین نیز در این راستا زمین‌های کشاورزی را برای تبدیل به بنا، تفکیک کردند.

وی خاطر نشان کرد: با تمام محدودیت‌ها برای بناهای مذکور این اتفاق رخ داد و زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز و سایر موارد با فشارهای مختلف تامین شد اما شاهد هستیم که این عده از شهروندان هنوز از کمترین امکانات برخوردار هستند.

پژمان یادآور شد: قطعا اگر این شهروندان در نقاط اقامتی نخست خود ساکن بودند به‌مراتب دولت مبالغی را برای بهسازی روستاها هزینه می‌کرد اما به دلیل اینکه امروز در شهرها حضور دارند از آن هزینه‌ها محروم هستند.

وی افزود: در تمام عرصه‌های شهر مشهد، فعالیت گسترده داریم؛ این در حالی است که از جزئی‌ترین تا کلی‌ترین مسائل این شهر بر عهده شهرداری است.

پژمان ادامه داد: شهرداری در گذشته دارای دو معاونت بود و بدون هیچ سازمان و منطقه‌ای فعالیت می‌کرد اما امروز دارای هفت معاونت و 44 ناحیه است که امیدواریم ماموریت‌ها‌یمان را به نحو احسنت انجام دهیم و انتظارات مردم را به‌صورت صحیح برآورده کنیم.

شهردار مشهد خاطر نشان کرد: سازمان حمل و نقل با بیش از 2 هزار و 300 دستگاه اتوبوس و همچنین مترو در حال خدمت‌رسانی به شهروندان مشهدی است، همچنین احداث خط دو قطار شهری مشهد امروز از پیشرفته‌ترین فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: بسیاری از معابر خاکی در سطح شهر تا اوایل سال آینده آسفالت می‌شود؛ بنابراین دیگر معبر خاکی در این شهر وجود نخواهد داشت.

پژمان یادآور شد: برای تامین بهداشت مردم فعالیت‌های خدماتی وسیعی صورت گرفته است، همچنین در عرصه فرهنگی و توسعه فضای سبز فعالیت‌های حائز اهمیتی انجام شده است.

انتهای پیام/70003/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول