اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

2212 کیلومتر از راه‌های استان اردبیل نیاز به آسفالت دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 2 هزار و 212 کیلومتر از طول راه‌های روستایی این استان نیاز به آسفالت دارد.

2212 کیلومتر از راه‌های استان اردبیل نیاز به آسفالت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت راه‌های استان اردبیل اظهار داشت: دو هزار و 212 کیلومتر از طول کل راه‌های 10 شهرستان استان شامل اردبیل، بیله‌سوار، خلخال، پارس‌آباد، گرمی، مشگین‌شهر، کوثر، نیر، نمین و سرعین نیاز به آسفالت دارد.

وی طول آسفالت راه‌های شهرستان اردبیل را 377 کیلومتر عنوان کرد و افزود: راه‌های این شهرستان هنوز 111 کیلومتر دیگر نیاز به آسفالت‌سازی دارد.

حیدری با بیان اینکه زیرساخت‌های آسفالت روستاهای بالای 50 خانوار انجام شده است، تصریح کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود آسفالت روستاهای بالای 50 خانوار تا نیمه اول سال 92 به پایان برسد.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد:‌ تهیه سند راهبردی اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پنج هدف کلان در برنامه کاری اداره راه و شهرسازی دیده شده است، اضافه کرد: توسعه متوازن شهر و توجه ویژه به شهرسازی و معماری چون تهیه نقشه جامع و تفصیلی شهر و طرح‌های توسعه شهری نخستین هدف کلان این اداره کل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به دیگر اهداف کلان این اداره کل شامل توسعه محورهای ارتباطی جاده‌ای در بحث راهداری و حمل و نقل مطمئن و آسان، توجه به تحول اداری و اداره مجازی، اجرای معرفت دینی در خانواده‌های اداره کل راه و شهرسازی و تقویت بسترهای مشارکت مالی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد.

حیدری با اشاره به تقسیم راه‌های استان به بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی و روستایی، بیان کرد: کل راه‌های مورد نیاز استان ایجاد شده و تنها نیاز به استانداردسازی براساس شاخص‌های برنامه پنجم توسعه دارد تا به سطح میانگین کشوری برسد.

وی یادآور شد: احداث و افزایش بزرگراه استان تا 200 کیلومتر در سه سال باقی‌مانده از برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است.

حیدری از آسفالت 123 کیلومتر راه استانی در سال‌جاری خبر داد و گفت:‌ لکه‌گیری‌های اصولی جایگزین لکه‌گیری‌های دستی شده و تاکنون 180 هزار متر مربع راه‌های اصلی و فرعی و روستایی لکه‌گیری اصولی شده است.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی و فعال بودن اکیپ گشت راهداری در راه‌های استان، تصریح کرد: این اکیپ‌های راهداری موظفند هر ماه یک بار کل محورهای راه‌های شهرستان را گشت زده و بررسی کنند.

انتهای پیام/2122‌/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول