اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین، ‌البرز و آبیک در مجلس:

راه‌های روستاهای بالای 50 خانوار آسفالت می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم البرز قزوین آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزاز نامه تاکنون از سوی دفاتر ارتباط مردمی شهرستانی وی به ادارات ارسال شده گفت: راه‌های روستاهای بالای 50 خانوار استان آسفالت می‌شود.

راه‌های روستاهای بالای 50 خانوار آسفالت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود اظهار کرد: علت نامگذاری روز مجلس در روز شهادت شهید مدرس به این علت است که این شهید بزرگوار باید الگو و سرمشق همه مجلسیان قرار گیرد، زیرا شعار سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست را به حق در زندگی‌اش اجرا کرد.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار نه تنها در برابر استبداد رضاخانی ایستاد بلکه در برابر توطئه‌های استعمارگران نیز محکم و مقاوم ایستادگی کرده و خم به ابرو نیاورد تا به شهادت رسید که باید امروز نیز مجلسیان با همان شیوه مدرس از تهدید و تطمیع نترسیده و راه را مانند مدرس طی کنند.

حسینی ادامه داد: همه دولت‌ها می‌خواهند مجلس تابع آنها باشد، ولی باید مجلس دولت را کنترل کند نه اینکه دولت مجلس را و مجلس در چارچوب وظایفی که دارد می‌تواند با دولت هماهنگ شود و این انتظار دارد که دولت قوانین را پس از تصویب اجرایی کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس معتقد است اگر قانونی در اجرا مشکل دارد دولت مبنا را بر اجرا نکردن نگذارد بلکه با آوردن لایحه آن را به پیش ببرد.

این مسئول عنوان کرد: یکی از موارد اختلاف بین دولت و مجلس همین ارز است، ولی برای کم کردن اختلافات هیئتی از مجلسیان با را‌ی‌گیری انتخاب شدند تا با حضور در بین دولتی‌ها به کارهای لازم بپردازند که در این زمینه موفق نیز بوده‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد: هر قانونی که بخواهد وضع شود چند گروه اعم از دولت مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌های تخصصی پیرامون آن اظهار نظر می‌کنند.

وی تاکید کرد: بنده نیز وظایفی را در سه محور در کمیسیون فرهنگی مجلس دنبال می‌کنم که اعم از کمیته رسانه‌ها، میراث فرهنگی و کمیسیونی مشترک بین بهداشت، اجتماعی و فرهنگی است که هر هفته به صورت منظم جلساتی برگزار می‌شود.

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 160 رده از کمیسیون فرهنگی برای موارد مختلف بودجه می‌گیرند خاطرنشان کرد: محل‌هایی مانند وزارت ارشاد، صدا و سیما و... از کمیسیون فرهنگی برای موارد مختلف بودجه می‌گیرند که گزارش لازم را در این خصوص به این کمیته ارائه می‌دهند

این مسئول با اشاره به جلسات متعددش با وزاری دولت در خصوص مشکلات و دغدغه‌های استانی یادآور شد سه مرتبه جلسه با وزیر کشاورزی در خصوص دشت قزوین و کشاورزی استان جلسه با وزیر نیرو در خصوص آب، جلسه به وزیر صنعت، باغ شهرسازی، ورزش و جوانان و وزیر خارجه از پیگیری‌هایی بود که که در این مدت انجام شده است.

حسینی در تشریح دستاوردهای این جلسات اضافه کرد: در جلسه با وزیر نیرو بنا شد تا مبلغی از وزارت نیرو به وزارت کشاورزی برای ذخیره آب تعلق بگیرد تا در مناطقی که نمی‌توان سدسازی کرد با ایجاد استخر از هدر رفت آب جلوگیری شود.

وی گفت: همچنین در جلسه با وزیر راه و شهرسازی علاوه بر مشکلات مسکن مهر بنا شد تا هر روستایی که حداقل 50 خانوار دارد راه‌هایش آسفالت شود.

این مسئول بیان داشت: یک میلیارد تومان نیز از سوی وزیر ارشاد برای مساجد شهرستان‌های قزوین تامین شده و از جمله مواردی است که وعده آن به سرعت تحقق یافته است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی پیرامون جلسات برگزار شده در خصوص مسائل استانی با وزیر امور خارجه نیز یادآور شد: بحث متروی قزوین و هشتگرد، خط راه‌آهن قزوین به قم و قزوین به رشت، استقرار ترمینال غرب در قزوین و تبدیل شدن این استان به قطب اقتصادی از دیگر مواردی است که پیگیری شده و در صورت اجرایی شدن آنها قزوین رشد ویژه‌ای خواهند کرد.

حسینی ادامه داد: انسجام، هماهنگی و همدلی بین مجلس و مسئولان وجود دارد، ولی برخی مدیران هستند که ضعف دارند و باید ضعف خود برطرف کنند یا خودشان کنار بروند تا مدیر کارآمدتر بتواند به امور مردم برسد.

وی با اشاره به افتتاح دفترهای ارتباط مردمی در شهرستان‌ها البرز آبیک و قزوین خاطرنشان کرد: در شهرستان البرز و آبیک دفتر نداشته و با انتخاب افراد مطمئن و امین در این دفاتر تا به امروز 3 هزار نامه برای ادارات در خصوص مشکلات مردمی ارسال شده که 90 درصد آنها نیز پاسخ داده شده است. همچنین 170 نامه نیز تاکنون از دفتر تهران برای وزارتخانه‌ها ارسال شده که بیشتر آنها در خصوص رسیدگی به مشکلات محرومان و مستضعفان جامعه است.

این مسئول با اشاره به عضویتش در شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان و هیئت رئیس آن عنوان کرد: با روسای قوا جلساتی مختلفی در زمینه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی انجام می‌گیرد که نتایج خوبی نیز از این جلسات حاضر شده بخصوص امیدواریم با سخنانی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند این اختلافات کاهش پیدا کرده و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نیز بهبود یابد.

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها و جایگاه آن اذعان داشت: انصاف در حرفه خبرنگاری بسیار اهمیت دارد و باید بسیار مراقب بود تا آبروی مسلمانی ریخته نشود، زیرا فردای قیامت باید پاسخگوی آن بود و من نیز از رسانه‌ها این انتظار را دارم تا خدمت به محرومان و جامعه اینجانب را یاری کنم همان طور که من نیز برای مشکلات قشر خبرنگار تمام تلاش خود را خواهم کرد.

انتهای پیام/2667/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول