اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان عدالت اداری:

سلامت اداری ایران متناسب با نظام اسلامی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت اداری گفت: بی‌عدالتی است که خدمات نظام و مدیران را نادیده بگیریم، اما سلامت اداری ما متناسب با نظام جمهوری اسلامی نیست.

سلامت اداری ایران متناسب با نظام اسلامی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری پیش از ظهر امروز در هشتمین شورای اداری استان کرمان اظهار داشت: 16 آذر یادآور یکی از حوادثی است که زمینه‌ساز انقلاب اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه فضای سالم اداری را باید ایجاد کنیم، ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید «خدا از بنده‌اش درباره پست و مقامی که به او داده است سئوال می‌کند» و تمام مدیران مشمول این سخن هستند.

منتظری با تاکید بر اینکه ما باید عاشقانه برای انجام کار مردم تلاش کنیم، این پرسش‌ها را مطرح کرد که چرا در انگیزه انجام کار رخوت و سستی می‌بینیم و یا چرا مردم و مراجعان به عنوان ارباب رجوع را رعیت و خود را ارباب آنها تلقی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: بی‌عدالتی است که خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و مدیران را نادیده بگیریم، کور باد آن چشمی که خدمات ارزنده و بی‌دریغ نظام را نادیده بگیرد و بریده باید زبانی که سپاسگزار این خدمات نباشد.

منتظری تصریح کرد: پیشرفت‌های ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، دانشگاهی، بهداشتی و پژوهشی غیرقابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب است، اما ما باید در رتبه بالاتری باشیم و موانع را رفع کنیم تا بر سرعت رشدمان افزوده شود.

وی افزود: سلامت اداری امروز ما متناسب با نظام جمهوری اسلامی نیست و تعیین شاخص برای سلامت نظام اداری امری ضروری است تا درجه هر یک از دستگاه‌ها مشخص شود.

منتظری بیان کرد: دستگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی باید روز‌به‌روز سلامت اداری را افزایش دهند.

این مسئول با بیان این پرسش که مردم چقدر از عملکرد مدیران خوشحال و راضی هستند، گفت: مردم متوجه تلاش مدیران در عرصه‌های مختلف می‌شوند.

منتظری صداقت، راستی و درستی مدیران با مردم را امری ضروری برشمرد و افزود: ما حرف زیاد می‌زنیم و شعارهای بسیاری هم می‌دهیم، اما گاهی در عمل می‌لنگیم که این امر یک آسیب است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از ایجاد اختلاف و دلسرد کردن مردم خاطرنشان کرد: مردم در محیط آرام می‌توانند زندگی آرامی داشته باشند، مردم از دست‌اندرکاران نظام انتظار دارند تا محیطی آرام را ایجاد کنند.

منتظری تصریح کرد: رهبری مدیران را مورد خطاب و تذکر قرار دادند که از اختلافات دست بردارید، اما بعضی از ما نمی‌توانیم در محیط آرام و سالم کار کنیم و به دنبال این هستیم که اغتشاش کنیم تا به اهداف خود برسیم.

وی گفت: انتظار از مدیران در هر رده‌ای این است که از التهاب‌آفرینی، بیان و نشر مطالبی اجتناب کنند که موجب تشویش افکار، آرا و نظرات می‌شود.

منتظری با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به مردم فقط به جاده‌سازی و ساخت خانه محدود نمی‌شود، تصریح کرد: انسان ابتدا باید در خانه مهر، محبت و عطوفت باشد و بعد در خانه‌های خشت و گلی زندگی کنند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی حیات مادی و معنوی مردم را با هم دیده است، بیان کرد: گره گشودن از کار مردم عملی است که از نماز و روزه افضل‌تر معرفی شده است.

منتظری افزود: دیوان عدالت اداری بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شد و  مرجعی برای رسیدگی به شکایت مردم از مسئولان و دستگاه‌ها و لغو بعضی از مصوبات است.

وی به مدیران توصیه کرد به گونه‌ای با مردم تعامل کنند که میزان شکایت از دستگاه‌های آنها کاهش یابد.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: دستگاه‌ها باید بخش‌های حقوقی را تقویت کنند و با دستگاه‌های قضائی تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/80019/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول