اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

کارفرمایانی که برای معلولان اشتغال ایجاد کنند، حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت:‌ کارفرمایانی که معلولان را به کار گرفته و برای آنها فرصت اشتغال ایجاد کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

کارفرمایانی که برای معلولان اشتغال ایجاد کنند، حمایت می‌شوند

رویا احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در قانون خدمات کشوری برای مشاغل سخت و زیان‌آور قوانین و مقررات خاصی در نظر گرفته شده است و اگر معلولان در این مشاغل فعالیت داشته باشند مورد حمایت جدی قرار گرفته و شرایط بازنشستگی سهل آنها فراهم می‌آید.

وی با اشاره به اینکه معلولان در چنین مشاغلی با حمایت جدی بهزیستی و بیمه بازنشسته می‌شوند، خاطرنشان کرد: هزینه 20 درصدی کار‌فرما و همچنین بیمه‌های تامین اجتماعی از طریق بهزیستی تامین شده و در این زمینه کارفرمایان می‌توانند پرینت بیمه مددجویان و معلولان را به بهزیستی ارائه کنند تا هزینه‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: این امر در حقیقت سیاست حمایتی از کار‌آفرینانی است که برای معلولان ایجاد اشتغال می‌کنند که انتظار می‌رود در این باب حرکت‌های کارسازی را شاهد باشیم.

احمدیان در خصوص مبلمان شهری و بهینه‌سازی و مناسب‌سازی اماکن با همکاری شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها گفت:‌ کمیته مناسب‌سازی در استانداری و به تبع آن در فرمانداری‌ها شکل گرفته که در سایه فعالیت این کمیته استاندارد‌سازی فضاهایی که معلولان در آن تردد می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه در بحث مناسب‌سازی معابر شهرداری سیاست‌گذاری‌های پنج ساله‌ای را در برنامه‌ریزی شهری انجام داده است، تاکید کرد: اگر امسال 200 میلیون تومان اعتبار در این زمینه در نظر گرفته شده است در سال‌های آینده در این باب اعتبار بیشتری در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نائب رئیس هیئت معلولان و جانبازان استان اردبیل در پایان سخنان خود بیان داشت:‌ برای حل مشکلات معلولان نگاه ما رفع تکلیف و یا بخشی‌نگری نبوده است بلکه ما بر اساس توانمندی معلولان خدمات خود را تعریف کردیم و در میدان کار و عمل ثابت می‌کنیم که در صدد حل مشکلات معلولان هستیم.

انتهای پیام/62005/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول